رئیس اداره بهزیستی قوچان گفت: طرح مهرانه زوجین، با هدف تحکیم بنیان خانواده، در قوچان به عنوان شهر پایلوت کشوری اجرایی شد.

طرح مهرانه زوجین در قوچان اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین، براتعلی دیانت هدف از اجرای این طرح را کمک به غنی سازی زندگی زناشویی دانست و گفت: در این طرح زوجین قبل از ازدواج از طریق پرسشنامه سنجش و براساس نیازها تحت آموزش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه عمده آسیب های زناشویی در پنج سال اول زندگی آشکار می شود، تصریح کرد: اگر زوجین در ابتدا آموزش های مورد نیاز را دیده و غنی شوند از بسیاری مشکلات جلوگیری شده است.

دیانت اضافه کرد: طرح آموزش پیش از ازدواج زوجین برای نخستین بار در سال ۹۴ در قوچان به اجرا درآمد و نتایج خوبی دربرداشت که طرح مهرانه زوجین در تکمیل این طرح اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت روان به صورت کیفی یکی از اهداف بهزیستی در سال جاری است، ادامه داد: در طرح مهرانه، زوجین پس از سنجش از طریق یک پشتیبان تحت آموزش قرار می گیرند که در صورت نیاز آموزش ها ادامه خواهد یافت.

رئیس بهزیستی قوچان ۱۲ ساعت آموزش رایگان برای زوجین را از ابعاد این طرح خواند و افزود: مهارت های تعارض، مدیریت هیجان، شناخت نیازهای زوجین از آموزش هایی است که در این طرح گنجانده شده و بر اساس سنجش اولیه زوج برگزار می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.