مدیر کل آموزش پرورش استان خراسان رضوی گفت : طرح استحصال آب خاکستری ( بازچرخانی آب وضوخانه) حرکت آغازی برای ترویج نهضت بهینه سازی مصرف آب در مدارس استان است .

استحصال آب خاکستری در دبیرستان مصلی نژاد مشهد

به گزارش قدس آنلاین، خدابنده مدیر کل آموزش پرورش استان خراسان رضوی در آیین افتتاح  طرح استحصال آب خاکستری گفت: مدرسه به عنوان یکی از عناصر مهم در فرهنگ سازی اجتماع پایگاه بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است

وی گفت: دغدغه مندی آموزش و پرورش و اولیای دانش‌آموزان برای راه‌اندازی این طرح نشان از یک همت ویژه برای اجرای این مهم دارد و قطعاً به دنبال این خواهیم بود در آینده تعداد مدارسی که در سطح استان از این طرح برای کاهش مصرف آب استفاده می کنند افزایش یابد.

رکنی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ مشهد گفت : توجه به مسائل زیست محیطی به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه پایدار جامعه مطرح است و در چرخه طبیعت نقش مهم آب به عنوان یک عنصر مهم و حیاتی همواره مورد توجه و تاکید بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور ما با بحران کمبود آب مواجه است و برای خروج از شرایط بحرانی و ایجاد زمینه مناسب برای بهره برداری نسل های آینده از منابع آبی که امروز در اختیار ماست به فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف آب و بهینه سازی مصرف این مایه حیات بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

گفتنی است برای اجرای این طرح بیش از ۶۰ میلیون ریال هزینه شده و در اجرای آن با بهره گیری از سیستم های هوشمند و مدرن پساب های وضوخانه و بخشی از سرویس بهداشتی دانش آموزی پس از تسویه مجدد بر سیستم های آبیاری و شستشوی مدرسه مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.