رشت - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که در زمان حاضر نظام ارجاع الکترونیک به صورت آزمونه ( پایلوت )در ماسال و صومعه سرا با موفقیت در حال انجام است، گفت: گیلان پیشتاز نظام ارجاع الکترونیک در حوزه سلامت کشور است.

گیلان پیشتاز نظام ارجاع الکترونیک در کشور است

قدس آنلاین-گیلان؛ شاهرخ یوسف زاده چابک در مراسم گرامیداشت روز پزشک در رشت اظهار داشت: نظام ارجاع الکترونیک یک برنامه نرم افزار نیست بلکه مجموعهای از فرآیندها است که بایستی از ابتدا تا انتها فرد برای دریافت خدمات درمانی در زمان و مکان مناسب، هدایت شود، تعریف این فرآیند کار بسیار دشواری بوده که نیاز به حرکت تیمی بود.

وی با بیان این که تعاریف امروز برای حوزه سلامت کاملا متفاوت با گذشته است، افزود: سلامت بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی برخورداری از آسایش جسمی، روانی و اجتماعی است، به این ترتیب نبود بیماری به تنهایی نشانه سلامت نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: آن چیزی که بشر به آن رسیده و در آن جایگاه قرار گرفته باز دستخوش تغییر خواهد شد و مسلما آینده طبابت و تامین سلامت مردم با آن چه که امروز داریم باز تفاوت خواهد کرد.

یوسف زاده چابک در ادامه سخنانش در گرامیداشت روز پزشک بیان داشت: در ابتدای انقلاب سال ۵۷ طول عمر قابل استفاده در استان گیلان ، ۵۴ سال بود اما امروز به ۷۴ سال رسیده که نشان از افزایش امید به زندگی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه خاص به مسایل سالمندی خاطر نشان کرد: با توجه به این که گیلان از سالمندترین استان های کشور است و متوسط طول عمر و امید به زندگی در آن بیشتر از استان های دیگر کشور است، مطمئنا چالش آینده ما سالمندی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز پزشک به همه پزشکان تصریح کرد: یک پزشک به دلیل تلاش های مستمر در عرصه علم برای کسب دانش مانند بقیه افراد حرمت می گیرد.

وی بوعلی سینا را الگوی مناسب برای فعالان این حرفه دانست و تلاش مستمر برای یادگیری ، عدم تبعیض بین فقیر و غنی و امکان دسترسی آسان مردم به او را مواردی دانست که باید از او فرا گرفته شود.

یوسف زاده با بیان این که یک پزشک تنها با مطالعه و دانش نمی تواند در کارش موفق باشد، اظهار داشت: درک شرایط اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و حتی عقیدتی و فکری بایستی مورد توجه یک پزشک قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این مراسم پزشکان را سخت کوشان علم و عمل دانست و اظهار داشت: پزشکی حرفه ای است که در هیچ دوره ای مردم از آن بی نیاز نیستند.

اسماعیل نورصالحی با بیان این که اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی است، خاطر نشان کرد: بایستی نگران و نگهبان این اعتماد مردم باشیم که با جلب این اعتماد می توان کارهای ارزشمندی انجام داد.

وی با اشاره به همکاری بخش های خصوصی در استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: بخش های خصوصی در این ماه ها همکاری صادقانه ای با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته اند.

در پایان این مراسم تعدادی از پزشکان نمونه استان گیلان تجلیل شدند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.