ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از خراسان رضوی در ۵ ماه ابتدایی امسال به ۱ میلیارد ریال رسید که افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.

ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی افزایش داشته است

به گزارش قدس آنلاین، ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: همچنین در این مدت ۱ میلیون و ۱۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۳۳ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی صادر شد.

امید جهان خواه افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال در وزن ۲۴ درصد و در ارزش ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی گفت: حجم صادرات کالاها از گمرکات و بازارچه های مرزی خراسان رضوی در مدت مشابه پارسال ۹۰۲ هزار تن به ارزش ۷۱۰ میلیون دلار بود.

ناظر گمرک خراسان رضوی افزود: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در ۵ ماهه گذشته امسال ۳ میلیون و ۴۶۵ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۳۰ میلیون و ۹۵۶ هزار دلار از محل بازارچه های مرزی استان صادر شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار که عمده آنها اقلام واسطه ای و سرمایه گذاری است از گمرکات وارد خراسان رضوی شد.

جهانخواه افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۱۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار بود، از نظر وزن ۵ درصد و از نظر ارزش ۹ درصد بیشتر است.

وی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در ۵ ماهه امسال مثبت و معادل ۷۷۶ میلیون دلار است.

خراسان رضوی ۵ گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد. کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند. مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.