پرسپولیس برای اینکه خود را دوباره به نیمه‌نهایی آسیا برساند باید آماده‌ترین تیم قاره را حذف کند.

خط حمله بُرنده الدحیل و دفاع تسخیرناپذیر پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در اولین جدال نمایندگان ایران و قطر،در مرحله یک چهارم نهایی،استقلال در تهران متحمل شکست سنگینی شد و صعود این تیم به نیمه‌نهایی مشکل به نظر می‌رسد حال نوبت پرسپولیس دیگر نماینده ایران است تا از اعتبار فوتبال ایران دفاع نماید و در یک دیدار سخت به مصاف حریف قدرتمند خود الدحیل قطر برود.

الدحیل قوی‌ترین تیم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ بوده است.این تیم در هر ۸ بازی تا اینجای رقابتها به پیروزی رسیده است و تاکنون تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا چنین رکوردی از خود به جای نگذاشته است و پرسپولیس کار سختی برای کشیدن ترمز حریف قَدر خود دارد.

این دیدار تقابل قهرمانان دو فصل اخیر لیگهای ایران و قطر است.این دو تیم در این دوره آمار برجسته ای از خود برجای گذاشته اند.الدحیل با ۲۱ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ قهرمانان آسیا و بهترین خط حمله منطقه غرب آسیا است و در تمامی بازیها موفق به گلزنی شده است. در سمت مقابل پرسپولیس نیز دژ دفاعی مستحکمی دارد و با ۵ کلین شیت بهترین آمار را در این مسابقات ثبت کرده است و بَرنده جدال خط حمله بُرنده الدحیل و دفاع تسخیرناپذیر پرسپولیس تیم پیروز میدان را مشخص خواهد کرد.

پرسپولیس فصل گذشته لیگ قهرمانان یک بار این وضعیت را تجربه کرد و در برابر الدحیل که در آن زمان همچنان با نام لخویا در مسابقات حضور داشت در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت ۱۸۰ دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.پرسپولیس در شرایطی موفق به کلین شیت برابر نماینده قطر شد که این تیم قطری در تمام ۳۹ بازی قبلی موفق به گلزنی شده بود. اما از ترکیب اصلی تیم پیروز در دوحه تنها ۴ بازیکن در این دیدار پرسپولیس را همراهی خواهند کرد و پنچره بسته نقل و انتقالات باعث شده است تا پرسپولیس در شرایط نابرابر به حریف قطری خود برود.

الدحیل فصل پیش را در رویایی‌ترین فرم ممکن به پایان رساند و در ۲۱ بازی پایانی در تمامی رقابتها به پیروزی رسیده بود اما این آمار خیره کننده در شروع این فصل متوقف شد و سوپرجام را به الریان واگذار کرد و در لیگ نیز برابر همین تیم متوقف شد. نبیل معلول سرمربی تیم ملی تونس در این فصل هدایت الدحیل را بر عهده گرفت.یوسف مساکینی، کریم بوضیاف و احمد اسماعیل سه بازیکن اصلی الدحیل به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند.

الدحیل در ۳ هفته نخست لیگ قطر ۷ امتیاز کسب کرده و در رده دوم قرار گرفته است.پرسپولیس نیز تا پایان هفته پنچم با ۹ امتیاز در رتبه سوم لیگ ایران قرار دارد و نتیجه چندان نامطلوبی محسوب نمی‌شود ولی عدم پیروزی در ۳ بازی پیاپی باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده است.

آمار

*این بازی سیزدهمین تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیاست. پرسپولیس در ۱۲ بازی قبلی ۵ پیروزی، ۴ شکست و ۳ تساوی به دست آورده است.

*پرسپولیس در صورت صعود تنها تیم ایرانی خواهد بود که دو دوره پیاپی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است

نتیجه بازی رفت:

نحوه صعود به مرحله حذفی:

پرسپولیس با ۱۳ امتیاز در گروه C صدرنشین شد

الدحیل با ۱۸ امتیاز در گروه B اول شد

نحوه صعود به یک چهارم نهایی:

الدحیل مقتدارنه ۸ بر ۳ العین را حذف کرد.

پرسپولیس با الجزیره ۴-۴ شد و به خاطر گل زده در خانه حریف صعود کرد

نحوه حضور در لیگ قهرمانان آسیای آسیا ۲۰۱۸:

الدحیل قهرمان قطر/ صعود مستقیم

پرسپولیس قهرمان فصل قبل لیگ ایران/ صعود مستقیم

نتایج قبلی:

الدحیل: الدحیل قطر ۳- ذوب آهن یک، الوحده ۲- الدحیل ۳، الدحیل ۳- لوکوموتیو ۲، لوکوموتیو یک- الدحیل ۲،ذوب آهن صفر- الدحیل یک، الدحیل یک- الوحده صفر، العین ۲- الدحیل ۴، الدحیل ۴- العین یک.

پرسپولیس: پرسپولیس ۳- نسف قرشی صفر، السد ۳- پرسپولیس یک، پرسپولیس ۲- الوصل صفر، الوصل صفر- پرسپولیس یک، نسف قرشی صفر- پرسپولیس صفر، پرسپولیس یک- السد قطر صفر، الجزیره ۳- پرسپولیس ۲، پرسپولیس ۲- الجزیره یک.

جایگاه در لیگ داخلی:

الدحیل با ۷ امتیاز از سه بازی در رده دوم لیگ قطر

پرسپولیس با ۹ امتیاز از ۵ بازی در رده سوم لیگ برتر

بازیهای آخر:

الدحیل: مساوی، برد، برد

پرسپولیس: مساوی، مساوی، مساوی، برد، برد

بهترین گلزن در لیگ:

الدحیل: یوسف العربی و رشید تیبرکانین با ۳ گل

پرسپولیس: علی علیپور و سیامک نعمتی با ۲ گل

بهترین گلزن آسیایی:

الدحیل: یوسف العربی با ۹ گل

پرسپولیس: علی علیپور با ۴ گل

داور: مهند قاسم،محمد علی، واثق مدلل و امیر داود

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.