دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: دارایی صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) در حال حاضر حدود 25میلیارد تومان و جمع کل سرمایه جذب شده در این صندوق 36 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

جذب بیش از 36 میلیارد تومان سرمایه در جایزه مصطفی(ص)

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، چهارمین نشست مجمع سالانه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی (ص) با حضور اعضای هیات موسس صندوق، بعضی از واقفین و خیرین علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی صفاری نیا؛ دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) با بیان اینکه فعالیت های جانبی جایزه به عنوان یک بنیاد علمی سازماندهی شده است، توضیح داد: بخش عمده ای از منابع سرمایه صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) توسط افرادی که در این جمع حضور دارند تامین می شود؛ هر چه این مجمع بالنده تر باشد، فعالیت های جایزه نیز بیشتر می شود.

وی در خصوص جذب منابع مالی در 6 ماه گذشته گفت: دارایی صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) در حال حاضر حدود 25میلیارد تومان و جمع کل سرمایه جذب شده در این صندوق 36 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) بیان کرد: تا کنون تلاش زیادی برای برقراری ارتباط با نمایندگان داوطلب بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با عنوان سفیران مصطفی(ص) در کشورهای مختلف شده که تاکنون با کشور های عمان،‌ هندوستان،‌ لبنان، عراق، پاکستان،‌ روسیه،‌ اندونزی و کویت ارتباط برقرار کرده ایم.

صفاری نیا ادامه داد: از مهمترین فعالیت های بنیاد مصطفی(ص) در 6 ماه گذشته می توان به توسعه فعالیت های باشگاه سفیران مصطفی(ص)، برگزاری سومین دوره ‌مسابقه دانش آموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری با ارسال بیش از چهارهزار اثر از تعدادی از کشورهای اسلامی، اتمام مهلت ارسال آثار رقابت علمی کنز با مشارکت بیش از پانصد دانشجو از 15 کشور، توافق نهایی بنیاد مصطفی(ص) و دانشگاه سلطان قابوس عمان برای برگزاری چهارمین دوره نشست تبادل تجربیات علم وفناوری(STEP) در عمان، نشست آشنایی سرمایه گذاران با دستاوردهای دانشمندان که دومین دوره آن نیز در عمان همزمان با نشست استپ برگزار می شود و ایجاد 5 فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان جهان اسلام اشاره کرد.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) بیان کرد: پس از پایان فعالیت سه ساله صندوق سرمایه گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) با الزام سازمان بورس، دوره فعالیت این صندوق مجددا تمدید نهایی شد.

همچنین شرکت سبدگردان سهم آشنا، ‌مدیر اجرایی صندوق؛ شرکت کارگذاری، مدیر ثبت صندوق و ‌موسسه حسابرسی رازدار به عنوان حسابرس خواهند بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.