محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: طبیعی است زمانی که تولید مسکن نداشته باشیم بدون شک باید همچنان شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم. ما نمی‌گوییم دولت مستقیماً در حوزه تولید مسکن ورود کند اما می‌تواند با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت زمینه را برای تولید انبوه مسکن فراهم کند.

در سال حدود ۷۰۰ هزار واحد جدید برای متقاضیان مسکن نیاز داریم/ دولت سامانه تعیین قیمت مسکن را راه‌اندازی کند

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی «قدس آنلاین» درباره سیاست‌های غلط دولت در بازار مسکن و عدم اقدام جدی آن برای رفع نابسامانی‌های قیمت مسکن، اظهار داشت: بازار  مسکن باید در عرضه و تقاضا تعادل پیدا کند درحالیکه ما در بحث تولید مسکن مشکلات اساسی داریم. علیرغم اینکه دولت بحث مسکن اجتماعی را مطرح کرد اما چندان نتوانسته در تولید مسکن نقش آفرین باشد و میزان تقاضای مسکن افزایش یافته است. در سال حدود ۷۰۰ هزار واحد جدید برای متقاضیان مسکن نیاز داریم، بنابراین تقاضای چند سال اخیر هم به این عدد افزوده می‌شود.  

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعی است زمانی که تولید مسکن نداشته باشیم بدون شک باید همچنان شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم. ما از چندی پیش قبل چنین افزایش قیمت‌هایی را پیش بینی کرده بودیم و به دولت اخطار داده و با رئیس جمهور نیز مکاتباتی داشتیم، درحالیکه با تمام این اقدامات هیچ گونه حرکت جدیدی از سوی دولت برای مدیریت و کنترل نرخ مسکن شاهد نبودیم.

رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: بحث ساخت و تولید مسکن نیاز  به تسهیلات ارزان قیمت دارد. ما نمی‌گوییم دولت مستقیماً در حوزه تولید مسکن ورود کند اما باید با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت زمینه را برای تولید انبوه مسکن فراهم کند. گرچه مکانیسم و روندهای اداری هم مشکل ساخت مسکن را چند برابر کرده است. همچنین قیمت مصالح ساختمانی نیز ثبات ندارد و از سوی دیگر سیاست‌های دولت نیز در تولید مسکن شفاف و روشن نیست.

رضایی ادامه داد: دولت اگر درصدد کنترل قیمت مسکن است در مرحله اول بایستی سامانه تعیین قیمت مسکن را راه اندازی کند اما هنوز چنین سامانه‌ای وجود ندارد. امروزه بیشترین تقاضای مسکن در واحدهای کوچک است بنابراین دولت باید روی واحدهای زیر ۱۰۰ متری سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.