پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است که تیم‌های ایرانی ۱۵ سال است که درجا می‌زنند و تیم‌های عربی از ما جلو زده‌اند.

موسوی: ۱۵ سال است که درجا می‌زنیم و تیم‌های عربی از ما رد شده‌اند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علی موسوی درباره شکست ۳ بر یک استقلال مقابل السد قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: با مسائل حاشیه‌ای باشگاه، رفت و آمد بازیکنان تا دقیقه ۹۰ و شرایطی که استقلال از ابتدای فصل با آن درگیر بود، پیش‌بینی چنین مسابقه‌ای را می‌کردم.

وی ادامه داد: می‌توانستیم ضعف‌های خود را با حضور پرشور هواداران برطرف کنیم، اما مشکلات فوتبال ما به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توانیم آنها را با مواردی چون فشار هواداران و تعصب برطرف کرده و تیم‌های عربی را این‌گونه شکست دهیم. باید بپذیریم ۱۵ سال است که درجا می‌زنیم و تیم‌های عربی از ما رد شده‌اند. ناهماهنگی بین بازیکنان استقلال در بازی مقابل السد مشهود بود و هماهنگی آنها نیاز به زمان دارد. با این حال به شفر ایمان دارم و معتقدم اگر او در استقلال نبود، وضعیت تیم خیلی بدتر از این می‌شد.

پیشکسوت تیم استقلال در ادامه تمجیدهای خود از سرمربی این تیم گفت: شفر پیش از فصل با بازیکنانی که در اختیار داشت، به اردو رفت و در آشفته بازار فصل نقل‌وانتقالات برای شکست بهانه نیاورد. تیم باید سه ماه قبل از مسابقه مشخص باشد و هماهنگی لازم را داشته باشد. در این شرایط می‌توان تیم را در لیگ برتر جمع و جور کرد، اما نه در لیگ قهرمانان آسیا.

موسوی درخصوص انتقادات وارد شده نسبت به تعویض نیومایر که برخی کارشناسان معتقد بودند این تعویض زمینه‌ساز شکست استقلال شد، تصریح کرد: اینکه چه بازیکنی در زمین بازی کند یا خیر، بر عهده شفر است. او در این مدت، امتحانش را پس داده و اگر تعویضی هم کرده باشد، شرایط کلی بازی را در نظر گرفته است. استقلال ناهماهنگ بود و این ارتباطی به تعویض نیومایر نداشت. اگر این بازیکن در بازی می‌ماند، اتفاق خاصی نمی‌افتاد. السد اما بسیار هماهنگ بود و در ضدحملات برنامه داشت.

وی در مورد شعارهای هواداران استقلال علیه این تیم، با اشاره به احساسی بودن تماشاگران خاطرنشان کرد: در گذشته هم از این اتفاقات رخ می‌داد. ۸۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند و انتظار داشتند استقلال حریف عربی خود را شکست دهد، اما تیم باخت. به همین خاطر شعار دادند.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا این تیم می‌تواند در دیدار برگشت، السد را با نتیجه خوبی شکست دهد و به نیمه نهایی مسابقات برسد یا خیر، گفت: خیلی بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد. با این شرایط تیم‌های عربی و سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی آنها، کار تیم‌های ایرانی برای نتیجه گرفتن مقابل آنها خیلی سخت است. تیم‌های ما مشکلات عدیده‌ای دارند و ذهن بازیکنان ایرانی درگیر مسائلی است که سال‌ها در همه جا حل شده است. با این شرایط نباید هم انتظار نتیجه‌گیری داشته باشیم.

موسوی در ادامه افزود: برخی اوقات مقابل تیم‌های عربی نتایج خوبی کسب می‌کنیم و یک بازی مقابل تیم‌های اماراتی و عربستانی پیروز می‌شدیم، اما این بردها مقطعی است. در بازی برگشت کار ما خیلی سخت‌تر است و باید فکری کنند تا بلایی که العین سرمان آورد، در قطر بر سر استقلال نیاید. نباید خودمان را گول بزنیم. استقلال باید با روش دفاعی، ابتدا تلاش کند گل نخورد و سپس در ضدحملات به گل برسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.