معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سازمان غذا و دارو در معرفی داروهای والزارتان مشکل‌دار عملکرد نامناسبی داشت.

عملکرد نامناسب سازمان غذا و دارو در معرفی داروهای والزارتان مشکل‌دار
به گزارش قدس انلاین ، عباس اخگری در نشست خبری هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در برج سپید برگزار شد در رابطه با مشکل داروی والزارتان، اظهار کرد: در ماده موثر این دارو تولید شده یکی از شرکت‌های خارجی مشکلی ایجاد شد که تنها مختص ایران نبود بلکه  مشکل این دارو در سطح جهان مطرح شد. در این راستا سازمان غذا و دارو در زمینه محصولات وارداتی که از خارج کشور تامین می‌شود بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر متوجه مشکلاتی در محصولات وارداتی شویم محصول را از سطح بازار جمع‌آوری کرده و بازمی‌گردانیم. 
وی افزود: جمع‌آوری داروهای مشکلدار از سطح کشور این فرایندی طبیعی است و نکته مهم در رابطه با داروی والزارتان این است که عوارض سرطانی این دارو بسیار ناچیز است. در واقع مشکلی که در مورد این دارو و حواشی منتشر شده از آن در کشور پخش شد به دلیل عملکرد نادرست سازمان غذا و دارو در تهران بود. در واقعه این سازمان بایستی به جای اعلام گزارش، محصولاتی که دچار مشکل هستند را در بازار جمع‌آوری می‌کرد. درواقع سازمان غذا و دارو در تهران در اعلام این خبر به خوبی عمل نکرد.
در بخش دیگری از این نشست غلامحسین خدایی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با موسسات خیریه ایجاد شده در بیمارستان‌های دولتی اظهار کرد: مدت دو سال است که برای رفع نیاز درمانی بیماران در تمامی بیمارستان‌های دولتی موسسات خیریه حمایت از بیمار تشکیل شده است و بیمارانی که از طریق مددکاری اجتماعی دارای مشکلات مالی تشخیص داده می‌شوند هزینه‌های درمانی آن‌ها تا سقف 90 درصد توسط موسسه‌هایی چون موسسه آسیب‌پذیر توس و میزبانان خورشید و موسسه سرطانی تامین می‌شود.
وی افزود: به ۹۰ درصد از بیمارانی که به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند تخفیفات هزینه‌های درمانی به وسیله  خیران و منابع دولتی ارایه می‌شود تا بیمار دغدغه هزینه‌های درمان را نداشته باشد. سالیانه در چندین نوبت بازررسی از این موسسات انجام می‌شود. همچنین ما نیازمند نظارت رسانه ها بر عملکرد این سمن‌ها و خیریه‌ها  هستیم.
خدایی ادامه داد: در تحول سلامت سه بحث مهم مد نظر قرار گرفته است. ازجمله کاهش مرگ و میر کودکان که با تلاش‌های انجام شده امروز میزان مرگ و میر کودکان به یک کودک در هر  ۱۶ هزار نفر است. همچنین  افزایش امید به زندگی یکی دیگر از شاخص‌های مورد نظر این طرح است که دو سال به عمر ایرانی‌ها افزوده شده و در نهایت بحث کاهش سزارین است.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت توجه بسیاری به کاهش پرداخت هزینه‌ها توسط بیمار ان شده است درواقع این میزان پرداختی قابل مقایسه با گذشته نیست. گفتنی است که پیش از اجرایی شدن طرح تحول سلامت مشکلات بسیاری در زمینه نامناسب بودن فضای همه بیمارستان‌های دولتی و مراکز بهداشتی داشتیم. حتی در زمان وزارت خانم دکتر دستجردی اعلام کردیم که همه ساختمان‌های بهداشتی و درمانی ما مخروبه هستند که در این زمینه خوشبختانه در دولت جدید اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.‌ 
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.