معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از آنجایی که در طول چندین سال اخیر گذار جمعیتی صورت گرفته و مردم به سمت شهرها آمدند موجب شده است تا در طرح تحول سلامت نگرش جدیدی به سیستم شبکه داشته باشیم. در این راستا در حاشیه شهر مشهد پایگاه‌های درمانی و بهداشتی ما 150 درصد رشد داشته است.

افزایش 150 درصدی مراکز درمانی مشهد بر اساس طرح تحول سلامت
به گزارش قدس انلاین ، سیدکاظم فرهمند در نشست خبری هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در برج سپید برگزار شد در رابطه با مزایای طرح تحول سلامت اظهار کرد: در طرح تحول سلامت اولویت پیشگیری بر درمان است. برای نمونه کشورهایی چون کوبا که در راستای بهبود وضعیت بهداشتی خود فعالیت کردند شاخص‌های بهاشتی بسیار بهتری نسبت به کشور آمریکا دارند. بنابراین ایران نیز باید به سمت بهداشت پیشگیری حرکت کند. در طرح  تحول سلامت تاکید بر روستاها است. درواقع سرانه پزشک خانواده در روستاها ۴ برابر شده همچنین ۳۰۰  قلم دارو و آزمایش در طرح تحول سلامت روستا افزوده شده است.
وی افزود: اولویت ما روستاهای استان هستند. اما از آنجایی که در طول چندین سال اخیر گذار جمعیتی صورت گرفته و  مردم به سمت شهرها آمدند موجب شده است تا در طرح تحول سلامت نگرش جدیدی به سیستم شبکه داشته باشیم. در این راستا در حاشیه شهر مشهد پایگاه‌های درمانی و بهداشتی ما 150 درصد رشد داشته است. 
ثبت ۵ میلیون پرونده سیستم ارجاع در استان
فرهمند ادامه داد:‌ با انجام این طرح شاخص‌های بهداشتی بهبود پیدا کرده است. همچنین با تاکید خاصی که بر بیماری‌های غیرواگیر داریم در طرح غربالگری دانشگاه تعدادی بیمار دیابتی کشف شده است. همچنین براساس این طرح سه سرطان شایع کلون. گردن رحم و سینه در پایگاه‌های سلامت غربالگری می‌شوند. از سویی دیگر خطرسنجی بیماری قلبی و عروقی نیز در مرکز جامعه سلامت انجام می‌دهیم و درصد ابتلای بیمار را  به بیماری قلبی را با روش‌های علمی تا ۱۰ سال آینده شخیص می‌دهیم.
منبع : ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.