رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: شایعات فساد اخلاقی گردشگران عرب در مشهد با اهداف تخریبی منتشر می شود.

شایعات فساد اخلاقی گردشگران با اهداف تخریبی منتشر می شود

به گزراش قدس انلاین ؛ محمد قانعی گفت: دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به رونق بخش های مختلف کشور هستند و این شایعات نیز در همین راستاست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در یکی دو ماه اخیر شاهد رونق بخش گردشگری در مشهد مقدس هستیم، افزود: این رونق موجب رشد ورود گردشگران خارجی بخصوص حوزه خلیج فارس و حضور پرشور شیعیان عراقی شده است.

وی ادامه داد: همانطور که ایرانیان در برخی مناسبت های سال برای زیارت به کشور عراق سفر می کنند، در مناسبت ها و اعیاد اخیر شاهد رشد حضور گردشگران شیعه عراق در ایران، بخصوص شهر مذهبی مشهد هستیم.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی بدون ارائه آماری، گفت: میزان حضور گردشگران خارجی در مشهد از ابتدای تابستان امسال تاکنون، در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در حاشیه حضور گردشگران خارجی شاهد انتشار شایعات و اخباری از برخی موارد غیراخلاقی در میان گردشگران خارجی هستیم که توطئه استکبار، وهابیون و صهیونیست ها است و هدف از این اقدام مشکل سازی برای اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن انتشار اخبار نادرست در این زمینه افزود: برخی رسانه های معاند و بعضی افراد فرصت طلب با انتشار مطالب دروغین در فضای مجازی تلاش دارند به این مساله دامن زده و موجب تاثیر منفی بر گردشگری و رونق اقتصادی مشهد شوند.

قانعی بیان کرد: به صورت طبیعی حضور گردشگر در هر کشوری دارای برخی تبعات منفی در حوزه اجتماعی و آثار مثبت از جمله اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه گردشگری است و همه کشورهای گردشگرپذیر با این مسائل روبه رو هستند.

وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از کشورها با روی باز گردشگران را در بخش های مختلف پذیرا هستند اما ما با محدودیت هایی که خط قرمز ما محسوب می شود و باید رعایت شود، اقدام به پذیرش می کنیم و یقینا دشمنان این رونق و توسعه گردشگری را نمی توانند تاب بیاورند.

قانعی گفت: باید از فرصت حضور گردشگران خارجی در مشهد استفاده برد و اگر اندک افرادی هستند که با نیت سوء سفر می کنند نباید این شمار اندک را ملاک و سنجشی برای ارزیابی همه گردشگران دانست.

وی با اشاره به اینکه گردشگران عرب اغلب با خانواده به سفر زیارتی مشهد می آیند، افزود: به ندرت افرادی هستند که به صورت مجردی به مشهد سفر می کنند.

وی بیان کرد: اگرچه شایعات در زمینه مسائل گردشگران خارجی در مشهد با پشتوانه استکبار انتشار می یابد اما باید نوع نگاهمان به مساله گردشگری و رونق اقتصادی نشات گرفته از آن، عاقلانه و منطقی باشد.

وی با اشاره به نظارت و کنترل های منظم و دائمی بر واحدهای اقامتی رسمی گفت: این واقعیت را نباید نادیده گرفت که گردشگرانی که مشهد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، دید مذهبی و زیارتی در آنان غالب است.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد: برای حضور گردشگران در مشهد به عنوان زائران حضرت رضا (ع) احترام قائلیم و امیدواریم همچون گذشته شاهد رشد و توسعه گردشگری در سرزمین خورشید باشیم.

استان خراسان رضوی با 1700 واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول کشور را در این زمینه دارد و سالانه میزبان بیش از 25 میلیون گردشگر داخلی و بیش از 2 میلیون گردشگر خارجی است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.