مراسم جشن اولین روستای پاک با شاخص‌های هفت گانه و توسعه روستای پاک در نیشابور برگزار شد.

برگزاری جشنواره روستای پاک در قوچان/روستاهای گل میم و بش آقاچ نمونه شدند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی فرماندار قوچان گفت: پنج روستای این شهرستان شامل 'یوسفخان، آلماجق، گل میم، بش آقاچ و امامقلی' به‌صورت پایلوت به‌عنوان روستای پاک ونمونه انتخاب شده‌اند.  

قامتی با اشاره به اینکه همه روزه جلسات فرهنگی و اجتماعی   گفت: روستاهای پاک و شاخص‌های هفت گانه توسعه روستایی پاک با شاخص‌های کاهش طلاق، اعتیاد، بیسوادی، بیکاری و افزایش سمن، افزایش جمعیت، دوستدار کتاب و افزایش جمعیت تحت پوشش بیمه اجتماعی و روستایی اجرا می‌شود.همچنین در هفته دولت  ۲۲۵ پروژه افتتاح خواهیم کرد که بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان می‌باشد.

فرماندار قوچان با بیان اینکه روستای یوسفخان به عنوان یکی از روستاهای نمونه شهرستان قوچان انتخاب شده است تصریح کرد: در کنار این روستای پاک توانمندی‌های روستایی نیز در نظر گرفته شده است که خیلی از روستاهای ما توانستند تسهیلات اشتغال را دریافت کنند و در کنار این تسهیلات نمایشگاهی ایجاد کنیم تا تولید کنندگان روستایی بتوانند محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند.

وی اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های اشتغال روستایی در حوزه‌های صنایع دستی و حوزه نگهداری پرورش دام و طیور بتوانیم شاهد برنامه‌های فرهنگی و بومی محلی و احیای سنت‌ها در این شهرستان باشیم.

قامتی با یادآوری به اینکه فضای مجازی در خیلی از خانواده‌ها ورود پیدا کرده  باید جایگزینی برای حل این مشکل معرفی شود گفت: خیلی از جوانان امروزی با فرهنگ‌های دیرینه و با آیین‌های بازی بومی محلی آشنایی ندارند و تلاش کرده ایم خیلی از بازی‌های بومی و محلی در این شهرستان احیا کنیم تا جوانان ما با این نوع سنت‌ها آشنا شوند.

فرماندار قوچان  گفت: در شهرستان قوچان حوزه گردشگری و حوزه کشاورزی و دامپروری به عنوان اولویت‌های اقتصادی قوچان است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری این شهرستان غفلت شده است عنوان کرد: با تلاش‌های فراوان توانسته ایم هفت روستا در هفت دهستان شهرستان قوچان را به عنوان روستاهای پاک در نظر بگیریم که در هر دهستان یک روستا را به عنوان بوم گردی معرفی کنیم که خوشبختانه در دونقطه فعالیت‌ها شروع شده است که همه روزه شاهد استقبال زیادی از گردشگران و طبیعت دوستان از سراسر استان خراسان بزرگ هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.