نماینده دادستان تهران در پرونده ۱۹ اخلالگر ارزی گفت: اعمال سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسی در بروز آشفتگی بازار موثر بوده اما فعالیت مجرمانه برخی افراد حقیقی و حقوقی غیردولتی، موجب شده تا امکان استفاده بهینه از منابع ارزی موجود در جامعه فراهم نشود.

 نماینده دادستان: اعمال سیاست‌های نادرست در آشفتگی بازار ارز موثر بود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حسینی در نخستین جلسه محاکمه 19 اخلالگر ارزی در شعبه دوم ویژه رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی اخیر که به ریاست قاضی زرگر برگزار شد، در قرائت کیفرخواست اظهار کرد: نوسانات اخیر قیمت ارز تاثیر منفی بسیاری بر اقتصاد کشور داشته و موحب کاهش ارزش پول ملی و فشار بر اقشار کم درآمد جامعه شده است.

نماینده دادستان تهران اضافه کرد: اگرچه اعمال تحریم‌های خارجی و تبلیغ سوء رسانه‌های بیگانه در ایجاد ناامنی روانی موثر بوده اما این مسائل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و چیز جدیدی نیست.

حسینی تصریح کرد: به دنبال فعالیت عوامل خارجی، عده‌ای سودجو موجب ایجاد جو روانی منفی در افکار عموم شدند و اگرچه اعمال سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسی در بروز آشفتگی بازار موثر بوده اما فعالیت مجرمانه برخی افراد حقیقی و حقوقی غیردولتی، موجب شده تا امکان استفاده بهینه از منابع ارزی موجود در جامعه فراهم نشود.

وی گفت: این افراد از طریق مداخله کلان و عمده در معاملات ارزی و انجام معاملات صوری با سوء استفاده از کارت‌های ملی متعدد با همدستی برخی صرافی‌ها، موجب شدند ارز توزیع شده از سوی بانک مرکزی به دست نیازمندان واقعی نرسد.

نماینده دادستان تهران تاکید کرد: فعالیت مجرمانه این دسته از متهمان که بعضاً خود اقدام به ذخیره‌سازی ارزهای خارجی کردند، موجب شد تا عده‌ای خاص به ارز به عنوان یک کالای سودآور نگاه کنند. بدیهی است اخلال در نظام ارزی کشور و فعالیت مجرمانه به شخص واحد ختم نمی‌شود. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد افرادی متعددی در ماه‌های اخیر در این بخش فعال بودند؛ اگرچه نقش آنها یکسان نیست اما عملکرد آنها مجموعاً موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده است.

در ادامه دادگاه امروز نماینده دادستان اتهام 19 متهم موصوف را شرکت در اخلال در نظام ارزی به صورت عمده از طریق خرید و فروش غیرقانونی به طور صوری و با سوئ استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد عنوان و آنها را معرفی کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.