علی مقصود با تبین نتایج مانورهای نمایشی آمریکا در منطقه گفت: تحولات منطقه در روزهای اخیر اوضاع پیش رو را پیچده‌تر خواهد کرد، چراکه آمریکا با سیاست خود در قبال جهان باعث تنش در بسیاری از مناطق شده و صف‌آرایی جدیدی را بوجود آورده است.

تهدید آمریکا به حمله علیه سوریه، نمایشی و تبلیغاتی است

"علی مقصود" تحلیلگر سیاسی و نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل قدس آنلاین گفت: هشدار اخیر روسیه به آمریکا مبنی بر احتمال حمله نظامی علیه سوریه بی دلیل نیست و پیش‌تر مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر اخیر خود به رژیم صهیونیستی این تهدید را آشکارا اعلام کرد. عوامل اصلی این تهدیدات را می توان به دو بخش داخلی وخارجی آمریکا تقسیم کرد.

وی افزود: شکست پروژه‌های آمریکا در منطقه و بازخورد سیاست‌های اشتباه آن در جهان از یک سوی، پرونده‌های داخلی ترامپ و افشاگری‌ها علیه او از سوی دیگر مهمترین دلایل تهدید این کشور علیه سوریه است و هدف آن فقط وفقط منحرف کردن اذهان عمومی از مشکلات آمریکاست.

این کارشناس سیاسی و نظامی سوری گفت: قطعا عامل پشت پرده این تهدید اسرائیل است که حضور نظامی ایران و استفاده از سلاح شیمایی توسط ارتش سوریه را همیشه بهانه قرار داده است، لذا شاهد اظهارات تند بولتن و سردمداران آمریکایی هستیم و بالطبع کشورهای تابع همچون فرانسه و انگلیس همیشه تحت تأثیر والقای سیاست آمریکا هستند لذا شاهد همراهی این کشورها با آمریکا هستیم.

علی مقصود در ادامه تصریح کرد: اطلاعات بدست آمده از جبهه درگیری حاکی از جابجایی بمب‌های حاوی گاز کلر توسط گروهک های مسلح از گذرگاه "اطنا" به سوی "جسر الشغور" است که این خود سندی بر توطئه پیش‌رو است، آنها می‌خواهند با بهانه تراشی و یک اقدام نظامی تنش را در منطقه بالا ببرند که این خود از خوی جنگ طلبی نظام‌های مدعی دموکراسی ناشی شده است.

وی با اشاره به اهداف آمریکا در شرایط کنونی منطقه خاطرنشان شد: به نظر می رسد  این تهدیدهای آمریکا و همپیمانش جنبه تبلیغاتی دارد و برای زورآزمایی در منطقه است. حضور ناوگان جدید آمریکا در منطقه و تغیر آرایش نظامی در پایگاه "العدید" نیز بخشی از این نمایش همیشگی است و در نهایت به مانند تهدیدات گذشته بی اثر خواهد بود لذا سوریه و همپیمانش اهمیت چندانی به این تهدیدات نمی دهند.

این تحلیلگر سیاسی نظامی با تأکید بر پیروزی‌های ارتش سوریه اظهار داشت: غربی‌ها توانایی تحمل پیروزی‌های روزافزون ارتش سوریه و محور مقاومت را ندارند و به دنبال کم ارزش نشان دادن این دستاوردها هستند و یا حتی اینکه  مانعی پیش روی روند این پیروزی قرار دهند که البته تا به حال همه توطئه‌ های آنها چیزی جز شکست و رسوایی به همراه نداشته است.

علی مقصود با بیان اینکه حضور ایران در سوریه قانونی است به سفر اخیر وزیر دفاع ایران اشاره کرد و گفت: پاسخ وزیر دفاع ایران در سفر اخیر خود به سوریه و امضای توافقنامه نظامی بین دو کشور یکی از دلایل مهم این تهدیدات است چراکه وزیر دفاع ایران به صراحت به جهان اعلام کرد که حضور ایران در سوریه باتوافق بین دو کشور است و تا زمانی که خود کشور سوریه خواستار خروج ایران نشود، همچنان به کمک های خود ادامه خواهد داد. این اظهارات باعث خشم دشمنان محور مقاومت شد.

"علی مقصود" در پایان ضمن هشدار نسبت به هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه گفت: روسیه به آمریکا از هر گونه اقدام نظامی هشدار داده است چراکه منطقه بیش از این توانایی تحمل اقدامات ماجراجویانه آمریکا را ندارد و ممکن است به نتایج وخیمی منجر شود و امنیت بین المللی را برهم زند. این هشدار متوجه فقط آمریکا نیست بلکه کل جهان است، چراکه همه به پیمانهای استراتژیک در منطقه به طور جدی پایبند هستند. و این به این معناست که روسیه در مرحله کنونی آماده رویارویی نظامی با دشمنان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.