مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه میزان شکایت از پزشکان در حال افزایش است،‌ گفت: پزشکان در مورد عوارض جراحی با بیماران خود کمتر صحبت می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود که افراد گمان کنند عارضه پزشکی همان خطای

میزان شکایت از پزشکان افزایش یافته است/ مردم به خوبی با عارضه‌های پزشکی آشنا نیستند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، «مسعود قادی‌پاشا» در ارتباط با شکایت‌هایی که از جامعه پزشکی می‌شود و پرونده آن در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت:‌علیرغم اینکه کادر درمانی در کشور زحمات زیادی می‌کشند ولی متأسفانه میزان شکایت‌ها از کادر درمانی در حال افزایش است.

وی افزود: این پرونده‌ها هم توسط نظام پزشکی و پزشکی قانونی بررسی می‌شود ولی مردم بیشتر تمایل داشته که پزشکی قانونی پرونده‌های آنها را دقیق ارزیابی و نتیجه را مشخص کند البته برای این مسئله باید حتماً مرجع قضایی از ما درخواست داشته باشد.

قادی‌پاشا با بیان اینکه در بررسی پرونده‌ها تلاش می‌کنیم از حقوق بیمار و پزشک دفاع کنیم ادامه داد:‌برخی از ارباب‌رجوع‌ها تمایل دارند که کار کارشناسی ما به نفع جامعه پزشکی باشد اما اصلا سیاست پزشکی قانونی چنین نیست و همکاران ما دقت می‌کنند حقی از کسی ضایع نشود و ما مدافع بیماران و پزشکان هستیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران عنوان کرد: ارتباط پزشک با بیمار امروزه بسیار اندک شده و پزشکان برای اینکه قبل از جراحی به بیماران اعلام کنند که عوارض جراحی چیست و آیا می‌توان روش‌های جایگزین را انتخاب کرد یا نه،‌زمان کافی نمی‌گذارند بنابر این هنگامی که فرد پس از جراحی دچار عارضه شد جهت شکایت از پزشک اقدام می‌کند و در کمیسیون پزشکی متوجه می‌شود که این مشکل پیش آمده تنها یک عارضه است.

وی  خاطرنشان کرد: از همه پزشکان تقاضا دارم که قبل از انجام جراحی حتما زمان مناسب برای بیماران خود بگذارند و در مورد عوارض جراحی توضیحات لازم را ارائه دهند. همچنین باید توجه داشت که عارضه را هر پزشکی در هر کشوری ممکن است پس از جراحی شاهد باشد و این تنها مربوط به کشور ما نیست و بسیاری گمان می‌کنند  عارضه پزشکی همان خطای پزشکی است.

قادی‌پاشا تأکید کرد: همه پرونده‌هایی که مرتبط با شکایت از پزشکان بوده بسیار با دقت در پزشکی قانونی بررسی می‌شود و برای ما فرق و تفاوتی ندارد که فرد چه کسی و در چه  جایگاه حقیقی یا حقوقی قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.