یک رسانه کره شمالی با اشاره مواضع واشنگتن در قبال پیونگ یانگ تاکید کرد آمریکا از یک سو با لبخند گفت‌وگو می‌کند و از سوی دیگر رزمایش نظامی در تقابل با کره شمالی برگزار می‌کند که این رفتاردوپهلو و دارای ایهام است.

آمریکا در ظاهر لبخند می‌زند اما در عمل رفتاری دو پهلو دارد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک رسانه کره شمالی امروز (سه‌شنبه) با حمله به آمریکا نوشت واشنگتن رفتاری دوپهلو در قبال کره شمالی دارد. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، هفته‌نامه «تانگیل شینبو» متعلق به دولت کره شمالی نوشته است، آمریکا رفتاری دوپهلو در قبال پیونگ یانگ دارد و در حالی که با لبخند بر صورت گفت‌وگو می‌کند، رزمایش‌هایی در تقابل با رهبری کره شمالی برگزار می‌کند. 

این نشریه کره شمالی ضمن اشاره به گزارش یک شبکه کره جنوبی درباره رزمایش‌های سرّی سئول و واشنگتن با حضور نیروهای ویژه آمریکایی در کره جنوبی و در ژاپن، نوشت: «دولت آمریکا مکررا صلح و ثبات را در جهان و در شبه جزیره کره موعظه می‌کند. این [موعظه‌ها] افکار عمومی را در داخل و خارج به سخره گرفته است. آمریکا هنوز وَهم سرنگون کردن دیگر کشورها با [استفاده از] قدرت نظامی را دارد». 

روز یکشنبه گذشته نیز «رودانگ سینمون» روزنامه دولتی کره شمالی نوشته بود لغو چهارمین سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، اقدامی از روی دورویی است. دولت آمریکا شامگاه جمعه با ادعای اینکه روند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره به کُندی پیش‌رفته، سفر پامپئو به کره‌شمالی را لغو کرده بود.

۲۲ خرداد ماه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و پس از این دیدار، قرار شد که مذاکرات دو کشور در سطوح پایین‌تر ادامه یابد.

آمریکا هدف مذاکره با آمریکا را از بین بردن توان هسته‌ای کره شمالی در ازای دادن تضمین امنیتی به این کشور عنوان کرده بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.