بررسی یک موسسه تحقیقاتی نشان داد ‌علی‌رغم ادعای ترامپ مبنی بر رشد اقتصادی آمریکا، از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر قادر به پرداخت هزینه‌های اولیه خود نیستند.

 نیمی از مردم آمریکا درمانده از تامین نیازهای اولیه خود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، به رغم اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا دائما مدعی اشتغالزایی و رشد اقتصادی قوی در این کشور است، بررسی موسسه تحقیقاتی اربین Urban Institute نشان داد از هر ۱۰ آمریکا ۴ نفر قادر به پرداخت هزینه نیازهای اولیه خود از جمله مواد غذایی و مسکن نیستند و این مشکل در میان طبقه متوسط جامعه آمریکا نیز وجود دارد.

این یافته‌ها، پژوهشگران موسسه اربین را غافلگیر کرده است چرا که پیش‌بینی نمی‌کردند خانوارهای طبقه متوسط جامعه آمریکا نیز نتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

در حالیکه نرخ اشتغال در آمریکا در حال حاضر تقریبا در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، ۳۹.۴ درصد افراد بین ۱۸ تا ۶۴ سال در این کشور اعلام کردند در سال ۲۰۱۷ میلادی با مشکلات مالی شدید دست و پنجه نرم کرده‌اند.

گزارشگر سازمان ملل در امور فقر نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد اقدام سیستماتیک دولت ترامپ علیه برنامه رفاه در آمریکا، میلیون‌ها نفر را در این کشور به سمت "پرتگاه مالی" سوق داده و در آستانه محرومیت از غذا و بهداشت قرار داده است.

فیلیپ آلستون در این گزارش هشدار داد که میلیون‌ها آمریکایی که امروزه به صورت بخور و نمیر زندگی می‌کنند در حال نابودی هستند. وی گفت: «اگر کوپن غذا و دسترسی به کمک‌های بهداشتی نباشد و یارانه خانه نیز قطع شود اثر بسیار بدی بر مردمی که وضع زندگیشان روی خط فقر است، خواهد داشت.»

 به گفته وی، ترامپ آمریکا را به سمت یک "تغییر جهت بزرگ" هدایت می‌کند که طی آن ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند ولی مانع از آن می‌شود که فقرا حتی به نیازهای اولیه‌شان دسترسی داشته باشند.

برنی سندرز، سناتور معروف آمریکایی، نیز پس از انتشار این گزارش در صفحه توییتر خود نوشت: در ثروتمندترین کشور تاریخ، میلیون‌ها نفر در فقر وحشتناک به سر می‌برند، بیمه سلامت ندارند، نمی‌توانند داروهایی را که برایشان تجویز می‌شود، بخرند و قادر نیستند مسکنی ارزان قیمت بیابند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.