سومین نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی استان خراسان رضوی باحضور مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی و مدیران اجرایی توسط شرکت‌های ایرانی در رشتخوارکلنگ زنی شد.

ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در خراسان رضوی  در رشتخوار کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، خالقداد عرب فرمانداررشتخوار در این مراسم گفت: تا پایان سال جاری براساس اظهار نظر مسئولان این پروژه نیروگاه خورشیدی نوق رشتخوار با سرمایه‌گذاری ۵۴۰ ملیارد راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: این نیروگاه با برترین تکنولوژی‌های موجود دنیا شامل ماژول‌های فتوولتائیک متمرکز به همراه سامانه‌های متحرک خواهد بود که این سامانه‌ها توانایی مسیربابی خورشیدی را دارا هستند.

فرماندار رشتخوار  افزود: این پنل‌ها با داشتن لنزهای اپتیکال برخلاف نمونه‌های رایج مورد استفاده توانایی جذب بالای اشعه‌های خورشیدی را داشته و می‌توانند بهره‌وری بالاتری نسبت به نمونه‌های قدیمی داشته باشند.

عرب  درباره اشتغالزایی پروژه خورشیدی رشتخوارتصریح کرد: این پروژه در اراضی نوق  با وسعت ۲۰۰ هکتار اجرایی خواهد شد که در مرحله نهایی ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

فرماندار رشتخوار  افزود: به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی رشتخوار سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از نیروی خورشید یکی از بهترین فرصت‌هاست.

وی در ادامه کلنگ زنی این پروژه همچنین آسفالت و بهسازی روستاهای ملک آباد و حسین آباد و خانه ورزش های رزمی رشتخوار با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد تومان  را افتتاح کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.