سومین دوره جشنواره نقالان علوی، روز گذشته با اهدای تندیس مرشد ترابی به نفرات برتر به کار خود پایان داد.

تندیس مرشد ترابی در دست نقالان برتر+عکس

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، مراسم پایانی سومین جشنواره نقالی غدیر عصر امروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد. کوروش زارعی در این مراسم گفت در این دوره برخلاف دوره‌های قبل کودکان و نوجوانان نیز در این جشنواره شرکت کردند و ذکر علی (ع) را جاری کردند.

وی مدعی شد پرده‌خوانی و نقالی سال‌ها در تئاتر ایران به فراموشی رفته بود و اکنون به شکل علمی با همت هنرمندان زنده می‌شود.

زارعی با بیان آنکه این اولین جشنواره نقالی رسمی کشور است، از بیست طوماری گفت که فتحعلی بیگی و دریایی آنها را استخراج کرده و به چاپ رسانده‌اند.

کتاب «همای رحمت» مشتمل بر ۲۰ طومار به همت داوود فتحعلی بیگی و مهدی دریایی در میانه این مراسم رونمایی شد.

حسین عالم بخش، دبیر جشنواره با تمجید کوروش زارعی که طرح این جشنواره را پس از چندین سال خاک خوردن در سازمان‌های دیگر، در حوزه هنری رخداد، گفت خون تازه‌ای به شریان نقالی ایران تزریق شد. در این سه سال جایگاه بهتری در صدا و سیما پیدا کرده است.

وی با اشاره به نگارش طومارها در این جشنواره، رقابتی شدن این رویداد را مهمترین اتفاق جشنواره برشمرد.

این هنرمند در حومه نقالان درخواست کرد عمارت نقالان برای حمایت از این گروه هنری تاسیس شود.

از مرشد محمد احدی و مرشد مهدی چایانی برای چندین دهه هنرنمایی در عرصه نقالی تقدیر شد و تندیس مرشد ترابی به آنان اهدا شد.

جوایز این دوره نیز به شرح زیر اهدا شد.

در بخش آقایان تندیس جشنواره و جایزه اول به محمدرضا معجونی اهدا شد تا محمد صمدیان صاحب جایزه دوم شود و جایزه سوم نیز به محمدصادق بصیری اهدا شود.

در بخش بانوان تندیس جشنواره به طاهره بهرامی اهدا شد. جایزه دوم به فاطمه حیدری‌فر اهدا شد و جایزه سوم به صورت مشترک به معصومه شنی و فهیمه باروتچی تقدیم شد.

در بخش نوجوانان تندیس جشنواره به هومن پوراشرف اهدا شد و جوایز دوم و سوم به تربیت به محمد میرزاپور و رزا زندی‌صور اعطا شد.

در بخش کودکان تندیس جشنواره به نیوشا ارزنده داده شد تا آوا فیاضی دوم و هستی قائدی به رتبه سوم نائل شود.

سومین دوره جشنواره پرده‌خوانی و نقالان علوی به دبیری حسین عالم‌بخش از یکم تا ششم شهریور در میدان امام حسین (ع) و بوستان آب و آتش به همت حوزه هنری برگزار شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.