سالن‌ها و تالارهای نمایشی مشهد در این روزها میزبان ۷ اثر نمایشی هستند که استقبال مناسبی نیز از آنها صورت گرفته است.

روزهای پر رونق تئاتر مشهد؛ ۷ نمایش جدید روی صحنه تئاتر

به گزارش قدس آنلاین، روزهای گرم تابستان در حالی سپری می‌شود که صحنه نمایش مشهد از حضور هنرمندان این عرصه و مردم مشتاق به تئاتر، گرم و پررونق است. درحال حاضر ۷ نمایش به صورت همزمان روی صحنه تئاتر مشهد رفته‌اند.

نمایش «فراموشی» کاری از گروه سالار، به نویسندگی احسان روحی و کارگردانی محمد اخروی و نوید اسدیان است که این روزها هرشب در ساعت ۱۸ و ۲۰ در سالن بهار واقع در بوستان ملت مجتمع امام رضا (ع) روی صحنه می‌رود.

نمایش «فراموشی» به آثار و تبعات جنگ و معضلات و مشکلاتی که آدم‌هایی که شاید خودشان در میدان جنگ حضور نداشته‌اند می‌پردازد. موضوع دیگری که در این نمایش به آن پرداخته شده است موضوع افرادی است که پس از جنگ به جامعه برگشته‌اند و درگیر برخورد و رفتار با سایر انسان‌ها هستند و در واقع روایتگر نحوه برخورد جامعه با انسان‌ها و افرادی است که در جنگ حضور داشته‌اند.

بازیگران این نمایش احمد طاهونچی، زهره مرادی، مهری شمس، امیر احسان امیرپور، پرستش سلطانی، امید وحدت‌پور، سیما صادق‌زاده و متین دادگر هستند.

نمایش "تیستو سبزانگشتی" به نویسندگی "عماد نصرآبادی" و کارگردانی "محمد جهانپا" دیگر نمایشی است که از هفتم شهریور ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن آمفی تئاتر همدم  برای کودکان روی صحنه رفته می‌رود.

نمایش "تیستو سبزانگشتی" براساس داستانی فرانسوی نوشته "موریس دروئون" است که در فضای فانتزی می‌گذرد و داستان پسری بچه‌ای است که انگشتانش خاصیت سبزکننده دارند و بذر هر گیاهی که با انگشتان او تماس برقرار می‌کند شکوفا و تبدیل به گل می‌شود.

در این نمایش شایلین طهماسبی، وحید عباسی، مجید بخششیان، محسن شهرکی، علی ضمیری، رها پرهیزکار، دلارام امینی، شیده یزدانی، مهرآنا عبدالهیان، حامد یزدی و سجاد انتظاری به ایفای نقس می‌پردازند.

نمایش «پزشک نازنین» دیگر نمایشی است که این روزها با استقبال خوب مخاطبان در مشهد مواجه شده است و یکی از آثار نمایشنامه‌نویس برجسته جهان، نیل سایمون است که به کارگردانی مسعود عقلی در مشهد اجرا می‌شود، این نمایش هرشب ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر مستقل نبش وکیل‌آباد ۴۸ روی صحنه می‌رود. مهدی ضیاچمنی و امیر بهادر اورعی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «روز شیشه‌ای» به نویسندگی محمد چرمشیر و به ‌کارگردانی یاسر عودی هرشب ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر مستقل روی صحنه می‌رود. این نمایش تنها با یک بازیگر؛ عادل توکلی روی صحنه می‌رود.

داستان نمایش در رابطه با شخصیتی است که تشکیل شده از آدم‌های این دوران است و در شرایط اجتماعی و زمانه‌ی امروز می‌تواند به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند.

دیگر نمایشی که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه رفته است، نمایش جدید رضا صابری «دریاچه قو» است که سال گذشته نمایش «شنا در آتش» را در سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برده‌ بود، نمایش «دریاچه قو» از تا اول محرم هرشب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه می‌رود.

در این نمایش علیرضا ضیاءچمنی، ستایش رجایی‌نیا، ارسیا صنعتی، محبوبه سلطانی، عاطفه پوربهرام، نیلوفر کاظمی و شهره مکری به ایفای نقش می‌پردازند.

صابری در رابطه با نمایش «دریاچه قو» می‌گوید: این نمایش توسط ایلیچ چایکوفسکی نوشته شده و در بیشتر نقاط جهان اجرا شده است و ما سعی کردیم این نمایش را در اجرای عموم با ادبیات و فرهنگ ایرانی تلفیق کنیم.

نمایش «راز درخت مقدس» کاری از گروه بچه‌های باران به کارگردانی حمید کیانیان است که هرشب ساعت ۱۹ در سالن فرهنگسرای آریو مصلی نژاد روی صحنه می‌رود.

داستان نمایش مربوط به دو شریک است که پس از پیداکردن گنج، نفس آنها وارد کار می‌شود و به هر یک از آن‌ها می‌گوید که سهم دیگری را بردارد و بالاخره یکی از شرکا اسیر شیطان درون خود می‌شود و طی رویکردهایی توبه کرده و به سمت خدا باز می‌گردد.

نمایش «هزارفرسنگ زیر دریا» به کارگردانی شادی غفوریان نمایشی دیگری است که این روزها استقبال خوبی در صحنه تئاتر مشهد از آن شده است و رویکردی روان‌شناختی، به تنهایی انسان معاصر در عصر تکتولوژی و ارتباطات می‌پردازد.

‌نمایش کمدی «دپوتات» به کارگردانی کیوان صباغ و حامد وکیلی هرشب ساعت ۲۰ در آمفی تئاتر هتل ثامن مشهد این روزها روی صحنه می‌رود و براساس نمایشنامه‌ای به‌نام «به‌دنبال دروغگو» اثر دیمیتری پساتهاس و بازنویسی محمد نادری و ترجمه کریم عظیمی از دوشنبه روی تئاتر صحنه خواهد رفت.

نمایش "دپوتات" درونمایه کمدی سیاسی دارد و خلاصه داستان در رابطه با نماینده‌ای در مجلس سنا یونان است که در انتخابات با وعده و وعید اعتماد مردم را جلب می‌کند و به مجلس راه‌ می‌یابد. بعد از انتخاب و مطالبه مردم از وی و همچنین عدم توان عملی‌کردن وعده‌هایش دنبال رئیس دفتری دروغگو می‌گردد تا مردم را فریب دهد و مابقی داستان و اتفاقات که در ادامه رقم می‌خورد. در این نمایش کیوان صباغ، حامد وکیلی، نسرین مقانلو و امیر کربلایی‌زاده به ایفای نقش می‌پردازند.


منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.