معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: با باندهای فروش نوزاد درمشهد برخورد شدید قانونی خواهد شد.

 برخورد شدید قانونی با باندهای فروش نوزاد درمشهد

گزارش میدانی خبرنگار قدس انلاین نشان می دهد مناطق حاشیه شهرعلاوه بر آسیب های اجتماعی نظیر بیکاری، اعتیاد و طلاق با یک مورد دیگر نیز مواجه گردید که بسیار قابل تامل می باشد. فروش نوزادان و حتی پیش فروش کردن انها از طرف برخی افراد در این منطقه،که برخی ساکنین این منطقه دلیل ان را فشارهای اقتصادی و مسائل اجتماعی از سوی خانواده ها عنوان می کنند.

اما معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در این باره گفت: باندهایی که در موضوع فروش نوزاد در سطح شهر مشهدو خصوصا حاشیه شهر مشهد  دلالی و واسطه گری می کنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و با آنها برخورد قانونی شدید خواهد شد.

قاضی محمدبخشی محبی افزود: در این باره اطلاعاتی دریافت کرده و مواردی نیز تاکنون شناسایی شده اند و کمیته هایی نیز برای علل انجام این فعالیت غیر قانونی تشکیل شده است .

وی تصریح کرد: علت اصلی خرید و فروش نوزاد ، جهل مردم به قانون است زیرا قانون گذار این موضوع را جرم  اعلام کرده و برای آن  مجازات بسیار سنگینی را نیز قرار داده است .

قاضی بخشی محبی با بیان اینکه عده ای  در این ماجرا به دنبال سودجویی از مشکلات و گرفتاری های مردم هستند و از این طریق برای انها دام قرار می دهند،  اظهار داشت: از طرفی ضعف اطلاع رسانی مراکز بهزیستی نیز در این قضیه به وضوح مشهود است زیرا در حال حاضر  در این مراکز اقدامات خوبی درباره اهدای نوزدان بی سرپرست به خانواده هایی که نیاز به فرزند دارند صورت گرفته است اما به دلیل بی اطلاعی مردم این گونه جرائم اتفاق می افتد.

وی افزود: با دانشگاه علوم پزشکی نیز مکاتبه هایی را دراین زمینه داشته ایم و در این باره هشدارهای لازم را به آنها ارائه کرده ایم که با افرادی که در این زمینه کم کاری نمایند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت زیرا در برخی موارد نوزدان در محل بیمارستان و هنگام تولد از طریق دلالان در اختیار خانواده هایی که نیاز به فرزند دارند قرار می گیرند.

 این مقام قضایی در استان ادامه داد: از طرفی یکی از عوامل اصلی ریشه یابی این گونه جرایم که تبعات و پیامدهای خطرناکی نیز در پی دارد به ناکارآمد بودن قوانین فرزند خواندگی باز می گردد که باید نمایندگان مجلس در این باره با جدیت وارد شوند و به اصلاح آن بپردازند.

وی افزود: از طرفی خانواده ها در نظر داشته باشند که هیچ جایی برای فرزندان جایگزین کانون گرم خانواده نمی باشد و آنها علی رغم مشکلات اقتصادی دوست دارند در کنار پدر و مادر واقعی خودشان زندگی کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.