نمایشنامه‌های تولید شده در مرحله اول کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در تماشاخانه اشراق و شمایل خوانش می‌شود.

خوانش آثار کارگاه نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری خراسان رضوی

به گزارش قدس انلاین، این آثار همزمان با جشنواره تئاتر استانی رضوان خوانش می‌شود و مراسم افتتاحیه آن شنبه ۱۰ شهریورماه، با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولین فرهنگی‌هنری در تماشاخانه اشراق برگزار خواهد شد.

نمایشنامه‌های دختر شینا به نویسندگی مریم رمضانی و کارگردانی عباس جانفدا، تولستوی به نویسندگی و کارگردانی مجید بخششیان، پرتره به نویسندگی علیرضا لعلی و کارگردانی کریم جشنی، کهنگی به نویسندگی نوید ظریف کریمی و کارگردانی سعید عسگری، جلال به نویسندگی بتول پادام و کارگردانی حسن ثانی، رستمبارک به نویسندگی مونا بدیعی و کارگردانی محمد جهان‌پا و بلیا به نویسندگی و کارگردانی مهدی سیم‌ریز، از ۱۰ تا ۱۳ شهریور ماه خوانش می‌شود که داوری این نمایشنامه‌خوانی‌ها را محمدجواد استادی، حسن‌چودن و حسین انصاری از هنرمندان مطرح استان، بر عهده دارند.

این آثار با رویکردهایی نظیر: هویت بومی و ایرانی اسلامی، تاریخ ایران با تاکید بر خراسان، چهره‌ها و مفاخر ایرانی اسلامی، تاریخ و رخدادهای معاصر به خصوص انقلاب اسلامی، اقتباس از ادبیات ایران و جهان، اقتباس از تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس و... در اولین مرحله از برگزاری آن زیر نظر سعید تشکری از هنرمندان برجسته کشور، تولید شده است که مرحله دوم این کارگاه‌های آموزشی نیز در حال برگزاری است.

سعید تشکری؛ نویسنده، کارگردان و رمان‌نویس، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر است. وی عضو بین المللی کانون جهانی تئاتر ITCA و مدرس ادبیات نمایشی و داستان‌نویسی است.

گفتنی نمایشنامه‌های تولیدی علاوه بر نمایشنامه‌خوانی، اجرای صحنه‌ای و چاپ خواهد شد.

مراسم افتتاحیه خوانش نمایشنامه‌های کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری خراسان رضوی، شنبه ۱۰ شهریورماه، ساعت ۲۰، با خوانش نمایشنامه "دختر شینا" در تماشاخانه اشراق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.