۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 617176

با انتصاب سجاد سالک، رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به عنوان «مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان» وزارت ورزش و جوانان، پازل سیاسی سازی سمن های جوانان کامل شد.

پازل سیاسی سازی سمن‌های جوانان کامل شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، بی شک اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با داشتن ۲ هزار سازمان مردم نهاد جوان که بخش عمده آنها در سال‌های اخیر تاسیس شده‌اند پایگاه مهمی برای سامان‌دهی فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در بین جوانان محسوب می‌شود.

این موضوع وقتی حساس‌تر می‌شود که بدانیم بخش عمده‌ای از بودجه حوزه جوانان در غالب کمک‌های بلاعوض میلیاردی فصل ۵ به سازمان های مردم نهاد جوانان پرداخت می‌شود و این موضوع اداره مشارکت‌ها و سمن‌های جوانان را به حیات خلوت دولت‌ برای پرداخت کمک‌های مالی بلاعوض به منصوبین خود تبدیل کرده است.

 از این رو شاهد آنیم که شاخه جوانان احزاب اصلاح طلب در استان ها اقدام به تاسیس سازمان مردم نهاد جوانان کرده اند.

هزینه میلیاردی برای سمن‌های جوانان

همانطور که گفته شد بخش عمده‌ای از بودجه جوانان متعلق به سمن‌ها جوانان است که در قالب کمک‌های بلاعوض فصل ۵ به سازمان های مردم نهاد جوانان پرداخت می‌شود.

علاوه بر این کمک‌ها امسال برای اولین بار مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای پرداخت به سازمان‌های مردم نهاد جوانان از طریق انعقاد قرارداد با بانک کار آفرینی امید و یک بانک دیگر تخصیص یافته است و هیچ گونه اطلاع رسانی در این خصوص صورت نگرفته است و این تسهیلات به صورت چراغ خاموش   در حال پرداخت است.

این در حالی است که موج گسترده بیکاری جوانان را فرا گرفته  و در این شرایط عدالت اطلاع رسانی برای این موضوع ضروری است.

علاوه بر این  دولت دوازدهم در اکثر استان‌ها و تعداد زیادی از شهرستان‌ها خانه جوان ایجاد شده است. خانه‌ای که به نام جوانان و به کام سیاسیون است چرا که مدیریت این خانه‌های جوان بر عهده سمن‌های اصلاح طلب است و بعضا به پاتوق و دفتر جریانات سیاسی اصلاح طلب تبدیل شده است تا مشکل نداشتن تریبون و جایگاه مردمی در قالب سمن‌ها و با هزینه دولت به صورت سازمان یافته برطرف شود.

از همین رو انتصاب سجاد سالک، رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به عنوان مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان به عنوان حلقه تکمیلی این پازل و بهره برداری اجرایی از ظرفیت سازی ایجاد شده است که در آینده مشخص می‌شود از این ظرفیت چه استفاده ای خواهد شد.

اکنون سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا انتصاب یکی از سران احزاب سیاسی برای اداره کلی که فعالیت سیاسی برای مخاطبانش یعنی سازمان‌های مردم نهاد ممنوع است و در بند اول اساسنامه تمامی آنها آمده است تشکلی غیرسیاسی و  غیرانتفاعی در راستای  استفاده سیاسی از سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیست؟

وقتی مجموعه آنچه که آمد را به مانند قطعات یک پازل در کنار هم قرار می دهیم تصویری که ایجاد می‌شود به ما القا می‌کند که معاونت جوانان وزارت ورزش، تبدیل به حیاط خلوت یک جریان سیاسی شده است و  در حالی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است هزینه میلیاردی در پوشش قانونی برای بهره برداری سیاسی از سمن های جوانان صرف می شود و رسیدگی به مشکلات جوانان در سایه این سیاسی کاری‌ها قرار گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.