کارشناس مسائل جهان اسلام گفت: با وجود حمایت‌های آمریکا و عربستان از رژیم صهیونیستی اما تجربه مقاومت نشان می‌دهد که مجاهدان فلسطینی و حزب‌الله نخواهند گذاشت سفارت آمریکا در قدس ماندگار باشد.

مجاهدان فلسطینی و حزب‌الله نمی‌گذارند سفارت آمریکا در قدس ماندگار باشد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، سیدهادی افقهی کارشناس مسائل جهان اسلام صبح امروز(جمعه نهم شهریورماه) در سومین روز از برگزاری همایش تخصصی «دین زاو» که در فرهنگسرای اندیشه در حال برگزاری است، با اشاره به ثبت اقدامات ضد انسانی و جنایات آمریکا و متحدانش در تاریخ اظهار داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در برخورد با تروریست‌ها عملکرد واضح و شفافی ندارند؛ لذا گروه‌های تروریستی که در جهت تأمین منافع آن‌ها عمل کنند، مورد حمایت این سه کشور قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه گروه‌های جهادی همچون حماس، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق را مصداق مخالفان و مبارزان سرسخت تروریسم در منطقه دانست و افزود:  نیروهایی که هدفی جز مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها ندارند، از نظر این کشور تروریست خطاب می‌شوند و انواع تهدیدات و تحریم‌ها از سوی غرب بر این نیروها اعمال می‌شود در حالی‌که هیچ‌کدام از اقدامات آمریکایی‌ها نمی‌تواند مانع از انجام رسالت جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم شود.

افقهی خاطرنشان کرد: در واقع گروه‌های تروریستی که دستشان به خون نیروهای ایرانی، لبنانی، عراقی و سوری آغشته باشد مورد تشویق غربی‌ها قرار می‌گیرند. اما در عین حال آمریکا و متحدانش کشورهای اسلامی را دشمنان پیش روی خود می‌دانند و در راه مبارزه با این کشورها از هیچ گونه کمک به تروریست‌ها دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب اسلامی همواره در راه مبارزه با تروریسم نسبت به تمام کشورها پیشگام است، ادامه داد: برخی کشورها در برهه‌ای از زمان از تروریست‌ها حمایت و در برهه‌ای دیگر با آن‌ها مخالفت می‌کنند، لذا نحوه برخورد آن‌ها با تروریست‌ها بستگی به عملکرد آن‌ها در راه کسب تامین منافع غربی‌ها دارد.

کارشناس مسائل جهان اسلام با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه در تاریخ مشابه نداشت، ابراز داشت: تهدیدات جریان تکفیری مختص به کشورهای منطقه نبود، لذا داعش برای شروع برنامه‌های خود عراق و سوریه را انتخاب کرده بودند و قصد داشتند با تثبیت جایگاه و حکومت در این ۲ کشور، اراضی تحت سیطره‌شان را گسترش دهند.

وی هرگونه تعامل با دشمنان به ویژه آمریکا را به ضرر منافع ملی کشور دانست و گفت: عملکرد غیرقانونی آمریکا در توافقات بین‌المللی برجام  نه‌تنها برای کشورهای آزادی‌خواه و اسلامی بلکه برای اروپایی‌ها که هم‌پیمان با این کشور هستند، به اثبات رسیده است. مگر می‌شود با کشوری که هدفی جز ضربه زدن به ما ندارد، مذاکره کرد؟

افقهی با بیان اینکه آمریکایی ها به هیچ تعهد بین المللی پایبند نیستند، تصریح کرد: در حقیقت این کشور تنها با توافقاتی موافق هستند که در درجه اول به نفع منافع ملی آنها باشد و اگر در حین انعقاد قراردادی آنها احساس کنند که این توافق نمی‌تواند منافع کشورشان را تأمین کنند، بلافاصله با بدعهدی توافق را نقض می‌کنند. مصداق بارز عملکرد غیرقانونی آمریکایی‌ها را در برجام مشاهده کردیم.

وی با اشاره به عملکرد آمریکا در برجام افزود: کسانی که یقین دارند کم و کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی ما با ایجاد رابطه با آمریکا حل و فصل می‌شود، مگر نتیجه مذاکرات برجامی با این کشور را ندیدند؟ در واقع باید باور داشته باشیم که هیچ منفعتی از طریق مذاکره با این کشور نصیب ما نخواهد شد. ایران برای ثبات این توافق به تمام تعهداتش که یکی از بزرگترین آن‌ها به حالت تعلیق درآوردن راکتورهای غنی‌سازی بود، عمل کرد؛ اما این موضوع باعث شد تا آمریکا دچار این توهم شود که ما تحت هر شرایطی برای حفظ برجام تسلیم تمام خواسته‌های نامشروع آنها می‌شویم.

این کارشناس با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کینه‌ورزی‌های آمریکا، گفت: دشمنی با اصل نظام و انقلاب ما سرلوحه اقدامات این کشور است، چرا که کوتاه شدن دستشان از منافع ملی ایران به واسطه ظهور انقلاب بود، به همین جهت تلاش می‌کنند خود را دلسوز ملت ما نشان دهند تا از این طریق اهداف خود را محقق کنند.

افقهی با توجه به اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی گفت: ضعف مدیریتی و نداشتن نقشه راه برخی مسئولان در کنار فشارهای اقتصادی آمریکایی‌ها موجب شده تا وضعیت معیشتی مردم در شرایط خطرناکی قرار گیرد؛ لذا کسانی که گمان می‌کنند مذاکره با آمریکا می‌تواند راهگشای بحران‌های پیش‌روی اقتصاد ما باشد، نه‌ تنها در اشتباه هستند، بلکه همت و عزم جدی برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور ندارند.

وی ادامه داد: ما با آمریکایی‌ها در قالب توافق برجام مذاکره کردیم و به دنیا نشان دادیم که منزوی و گوشه‌گیر نیستیم و به تمام تعهداتمان بند به بند عمل کردیم؛ اما آیا از مذاکرات با آمریکا و اروپایی‌ها چیزی عاید کشور ما شد؟ بزرگ‌ترین خواسته و حتی آرزوی ترامپ این است که با جمهوری اسلامی بر سر توان موشکی وارد مذاکره بشود تا بتواند در این زمینه برای ما محدودیت ایجاد کنند. هدف آمریکایی‌ها از مذاکرات ایجاد محدودیت‌هایی در عرصه‌های مختلف برای کشورهایی است که با سرعت رو به موفقیت پیش می‌روند و تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ما در قالب توافق برجام نیز بر مبنای همین هدف آمریکایی‌ها رخ داد.

کارشناس مسائل جهان اسلام با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: اگرچه برجام برای ما هیچ دستاوردی نداشت، اما عملکرد آمریکایی‌ها در این خصوص باید موجب آگاهی و عبرت گرفتن کسانی شود که حل و فصل مشکلات کشور را در گرو تعامل و ایجاد ارتباط با آمریکا می‌دانند.

وی در ادامه با توجه به اینکه راه حل برطرف کردن مشکلات پیش‌روی کشور در دست بیگانگان نیست، افزود: اینکه برخی‌ها دلخوش به مرتفع شدن چالش‌های اقتصادی کشور به واسطه تعامل با آمریکا هستند، بزرگترین خطای فاحش غیر قابل جبران است؛ چرا که آمریکایی‌ها به هیچ موضوعی جز بهرمندی از منافع ملی ما فکر نمی‌کنند. در زمان قبل از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت، آمریکایی‌ها خود را صاحب امتیاز کشور ما می‌دانستند و تا انتصاب و عزل مقامات تراز اول رژیم شاهنشاهی نیز در بدنه حکومت نفوذ داشتند.

افقهی تصریح کرد: امروز استقلال جمهوری اسلامی نه‌ تنها در داخل کشور بلکه در منطقه و فرامنطقه‌ای نیز باعث مباهات است و هم کشورهای دوست و هم دشمنان ما بر این مسأله واقف هستند؛ لذا یکی از هدف‌های مهم غربی‌ها این است که مذاکرات را دست مایه‌ای قرار دهند تا خواسته‌های نامشروعشان را بر ما تحمیل کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های پی‌درپی آمریکا  از صهیونیست‌ها در قالب مداخله در امورات فلسطین، انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس شریف را مصداق بارز نقض قوانین حقوق بشری دانست و گفت: دشمنان جهان اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی از ضعف بزرگ کشورهای عربی نهایت استفاده را می‌کنند تا با اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه میان قوم و قبیله این کشورها قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف و در امورات فلسطین و کشورهای منطقه دخالت کنند.

این کارشناس با توجه به روابط دوستانه پنهانی آل سعود با غربی‌ها خاطرنشان کرد: در واقع عربستان طی سال‌های گذشته به طور پنهانی با آمریکا تعامل داشت که این ارتباط توسط محمد بن سلمان در جوامع بین‌المللی علنی شد. این همکاری عربستان با آمریکایی‌ها باعث شده که کاخ سفید نسبت به تمام اقدامات و جنایاتی که آل سعود در منطقه مرتکب می‌شود بی‌تفاوت باشد و حتی آن‌ها را در تحقق اهدافشان حمایت کند. سیاست عمده آمریکایی‌ها ایجاد بحران‌ و تنش در منطقه است. با وجود حمایت‌هایی که از سوی آمریکا و عربستان متوجه رژیم صهیونیستی می‌شود؛ اما تجربه مقاومت در مقابل کفر نشان می‌دهد که مجاهدین فلسطینی و رزمندگان حزب‌الله نخواهند گذاشت سفارت آمریکا در قدس ماندگار باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.