فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: به گواهی تاریخ تنها راه عقب راندن دشمن گستاخ از مواضع ظالمانه‌اش ایستادگی، استقامت و حفظ آمادگی است. دشمن بداند از تقویت مؤلفه‌های قدرت نظامی و قدرت ملی کوتاه نخواهیم آمد.

 تنها راه عقب‌راندن دشمن ایستادگی و حفظ آمادگی است/ رونمایی از رادار دوربرد، به زودی

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء صبح امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران ضمن اشاره به اینکه امروز سالروز فرمان مبارک رهبر انقلاب در سال ۸۷ مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی است، گفت: مسئولیت امنیت مرزهای هوایی و آسمان کشور بر عهده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء است. تقارن تشکیل پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با ایام ذی‌الحجه را به فال نیک می‌پنداریم.

وی بیان د اشت: من تأکید می‌کنم  نعمت ولایت موهبت بزرگی است که به بشریت عطاء شده تا در زمان امامان معصوم و پس از غیبت سکان‌دار کشتی اسلام و سفینه نجات در طوفان‌های سهمگین زمانه باشد. دشمن عزم خود را جزم نموده تا با اعمال تهدیدهای همه‌جانبه فشارهای بی‌سابقه‌ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نماید البته  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه این دشمنی‌ها و فشارها وجود داشته و فقط روش و شدت آن در مقاطع مختلف با هم فرق می‌کرده است.

امیر صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: تهدید نظامی، ترور، اغتشاش، ایجاد تفرقه و نارضایتی، ایران‌هراسی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای،‌جنگ دیپلماسی و تهدید اجتماعی و امنیتی و امروزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از نمونه‌های توطئه‌های دشمن در طول انقلاب ما بوده و همچنین ادامه د ارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء بیان داشت: در سال‌های دفاع مقدس پدافند هوایی کارنامه درخشان و پرافتخاری دارد ، در بیش از ۲۴ هزار و ۸۰۰ حمله هوایی دشمن حضور مؤثر در ۴۵۰ عملیات دفاع مقدس تأمین امنیت آسمان برای عملیات نیروهای نظامی و دفع عملیات دشمن، انهدام بیش از ۶۰۰ فروند از پرنده‌های متجاوز که بیش از ۷۰ فروند از آنها فقط در عملیات والفجر ۸ بوده است. تداوم صدور نفت از جزیره خارک با دفع حملات هوایی که فقط با هدف قطع صادرات صورت می‌گرفت بگونه‌ای که حتی یک روز هم صادرات ما قطع نشد.

وی اضافه کرد: اگر کشور در حوزه دفاعی خود را تقویت نمی‌کرد و در طراحی و تولید ادوات و تجهیزات راهبردی به خودکفایی و استقلال نمی‌رسد یقین بدانید دشمن از تجاوز به میهن  عزیزمان دریغ نمی‌کرد امروز شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ارتقاء روزافزون توان رزمی و حفظ آمادگی‌های دفاعی و ایجاد بازدارندگی پایدار و مؤثر با حمایت و پشتیبانی شما ملت عزیز و هدایت‌های فرمانده معظم کل‌قوا هستیم. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با ارتقاء توان رزم و حفظ آمادگی دفاعی در حال حاضر به چنان اقتدار همه‌جانبه و بازدارندگی پایدار دست یافته است که اگر دشمن بخواهد با نام جعلی آیسا از مرزهای هوایی ما عبور کند، در خاک ایران به زمین نشانده می‌شود و ضمن عذرخواهی مجبور به تعهد می‌گردد و اگر تروریستی همچون ریگی بخواهد به طور مخفیانه و با استفاده از هواپیمای مسافربری از فضای کشور عبور نماید شناسایی شده و هواپیما در خاک جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده می‌شود.

امیر صباحی‌فرد اضافه کرد: دشمن می‌داند جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ‌افروزی نیست اما چنانچه در عرصه نظامی دچار توهم تجاوز گردد سیلی محکمی خواهد خورد و برای همین است که امروزه دشمن دنبال تضعیف قدرت نظامی کشور است لذا به گواهی تاریخ تنها راه عقب راندن دشمن گستاخ از مواضع ظالمانه‌اش ایستادگی، استقامت و حفظ آمادگی است. دشمن بداند ما از تقویت مؤلفه‌های قدرت نظامی و قدرت ملی کوتاه نخواهیم آمد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء تأکید کرد: صنعت پدافند هوایی کاملاً  از وابستگی رها شده و از مرحله تولید قطعه و مهندسی معکوس سامانه‌ها به مرحله طراحی و تولید بومی تجهیزات و سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی در سطح  جهانی نائل گردیده است در آینده نزدیک ایران اسلامی شاهد رونمایی و عملیاتی شدن پیشرفته‌ترین رادار دوربرد برای رصد تحرکات دشمن از هزاران کیلومتر فراتر از مرزها به دست دانشمندان و جوانان مبتکر و خلاق ایرانی طراحی و تولید شده خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کشور ایران در طراحی و تولید موشک‌های زمین به هوای برد کوتاه،‌متوسط و پیشرفته به خودکفایی رسیده و در اواخر سال جاری خبرهای مسرت‌بخش عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد به اطلاع ملت خواهد رسید.سیاست‌های دفاعی و امنیتی متکی بر حفظ تعادل، توازن و تأمین امنیت و صلح و امنیت در منطقه نهاده شده است. کشور ایران به هیچ وجه به دنبال جنگ‌افروزی نیست لکن هرگونه نیت تجاوز و تهاجم و به خطر انداختن تمامیت ارضی کشور قابل تحمل نخواهد بود و متجاوزین پاسخ منفی دریافت خواهند نمود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.