ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با تأکید بر اینکه حضور رئیس جمهور در مجلس، نشان اقتدار مجلس است، بیان کردند که از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده و کشور نیازمند اقدامات جدی‌تری برای رفع مشکلات است .

حضور رئیس جمهور در مجلس نشانه اقتدار مجلس است/ سخنان رئیس جمهور در مجلس ما را قانع نکرد

به گزارش قدس انلاین ، موضوع طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس ظهر امروز از تریبون‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان ضوی مطرح شد و ائمه جمعه استان از دولت خواستند تا اقدامات مؤثری برای حل مشکلات اقتصادی انجام دهد.

برنامه‌های اقتصادی دولت اشتباه بوده است

امام جمعه گناباد با اشاره به نظراتی که نمایندگان مجلس در جلسه سوال از رئیس جمهور مطرح کردند، نمایندگان مجلس در جلسه سوال از رییس جمهور فقط برای یکی از پاسخ ها قانع شدند و در چهار مورد دیگر قانع نشدند و این امر رییس جمهور را باید به این جمع بندی رسانده باشد که برنامه‌های اقتصادی دولت اشتباه بوده است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی با بیان اینکه جو مجلس در جلسه سوال از رئیس جمهور لبریز از احترام متقابل بود، ادامه داد: نمایندگان مجلس ثابت کردند که منافع ملی را بر منافع گروهی و حزبی ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به سالگرد تشکیل قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: با صلابت نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی دشمنان انقلاب اسلامی نابودی این انقلاب را به‌ گور خواهند برد.

امام جمعه گناباد با بیان اینکه ماه محرم هم در پیش است و برنج و روغن نیاز اصلی است گفت: خبر رسیده است که در تربت‌حیدریه یک انبار بزرگ روغن و برنج مربوط به برخی از دستگاه‌های دولتی وجود دارد که از فروش آن خودداری کرده‌اند  و اعلان کرده که منتظر اعلان قیمت جدید هستیم ما از مسوولان محترم در خواست می‌کنیم در این رابطه به‌طور جدی پیگیری کنند زیرا اینگونه برخوردها به هیچ عنوان از دستگاه‌های دولتی قابل قبول نیست.

امام جمعه گناباد گفت : در هنگام گرانی کالا و عرضه کمتر بعضی از افراد سود جو آن را احتکار کرده تا گران‌تر بفروشند که این خلاف شرع و خیانت به مردم است.

با شادی مردم مخالف نیستیم

امام‌جمعه کاشمر هم در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با تبریک سالروز ولادت حضرت موسی ابن جعفر(ع) در 20 ذی‌الحجه به‌روز نزول سوره هل اتی در 25 ذی‌الحجه و نام‌گذاری این روز بنام روز خانواده اشاره کرد و گفت:  خانواده‌ها در تربیت فرزندانشان با الگو گیری از زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) تلاش کنند تا مایه سعادت دنیا و آخرتشان شوند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با تأکید بر این‌که خوشبختی فرزندان درگرو مال و ثروت نیست بلکه شکل‌گیری پایه زندگی و استمرار آن درگرو ایمان و تقواست یادآور شد: این‌که هرروز شاهد جدا شدن جوانان و به هم خوردن خانواده‌ها هستیم برای جامعه اسلامی مایه ننگ است بنابراین ضرورت دارد برای کاهش طلاق و ایجاد بستر و زمینه برای ازدواج آسان در جامعه فرهنگ‌سازی کرد.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه هیچ‌کس با شادی مردم مخالف نیست اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای با برخی اقدامات زمینه بی‌حیایی و بی بندباری در جامعه را فراهم می‌کنند که این مهم موردانتقاد و مخالفت است.

وی با اشاره به حضور تعدادی دوچرخه‌سوار خانم در این شهر  خاطرنشان کرد: متأسفانه حضور این خانم‌های بدحجاب در این شهر که سابقه دیرینه در دیانت و حجاب دارد پسندیده و قابل‌ قبول نیست.

طباطبایی بابیان اینکه با برگزاری کنسرت و موسیقی اگر به طرز صحیح خودش اجرا شود مخالف نیستیم اذعان کرد: متأسفانه فضایی تحت عنوان برگزاری کنسرت در حال رایج شدن است و در آن دختران و پسران باهم دست می‌زنند و باهم می‌رقصند.

وی با تأکید بر ای‌که خودم را وقف مردم متدین و دین‌دار این شهرکردم افزود: اگر کسی بخواهد در مقابل دین و اخلاق این مردم بایستد به‌تنهایی در مقابلش خواهم ایستاد.

وی با اشاره به راه‌اندازی شعبه‌ای از بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور امام‌جمعه موقت تهران در کاشمر گفت: راه‌اندازی و آغاز بکار یک بنیاد بین‌المللی که سال‌هاست در امر معرفی غدیر، امام شناسی و تبیین دین فعالیت می‌کند در دومین شهر زیارتی خراسان ضرورتی بود که به همت یکی از خیرین کاشمری و با وقف مکان این بنیاد برای ارتقای فرهنگ دینی مردم انجام شد.

طباطبایی همچنین با توجه به حضور امام‌جمعه موقت تهران در اجتماع نمازگزاران کاشمری از وی درخواست کرد ضمن اعلام سلام گرم مردم متدین کاشمر به مقام معظم رهبری به عرض ایشان برسانند که نبود یک مصلای وسیع و بزرگ در این شهر خالی است و اگر این امکان فراهم شود که مصلای جدید و بزرگی در این شهر احداث شود قطعاً جمعیت 5 هزارنفری نمازگزار روز جمعه به 30 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

دیگر مسؤولان مانند رئیس جمهور به مردم پاسخگو باشند

امام جمعه موقت گلبهار با بیان اینکه تقوا حلقه مفقوده در جامعه امروزی است، اظهار کرد: تقوا کلید دوری از گناه است و انسانی که تقوا داشته باشد، در مقابل گناه و انحرافات ایستادگی می‌کند و تسلیم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی زاهد موسوی با بیان اینکه مومن با تقوا باید محکم و استوار باشد، تصریح کرد: اگر سود و چیزی هم به سراغش آمد، بر اساس آیات و روایات از مسیر تقوا نباید خارج شود.

وی بر پاسخگو بودن مسؤولان در مقابل خدا و مردم تاکید کرد، و گفت: مسؤولان باید در مقابل کاری که انجام می‌دهند، ابتدا به خداوند پاسخگو باشند، و بعد هم دز مقابل مردم باید روحیه پاسخگویی داشته باشند.

مو سوی با اشاره به پاسخگو بودن رئیس جمهور در مقابل نمایندگا ن مجلس اضافه کرد: مسؤولان دیگر نیز با درس گرفتن  از این اقدام رئیس دولت آنها هم  در مفابل مردم اصل پاسخگوی را نهادینه و  به آن عمل  کنند.

نیاز امروز کشور مدیریت جهادی است

امام جمعه موقت تایباد هم به وجود مدیریت جهادی در کشور اشاره و تأکید کرد: مدیریت جهادی در امور کشور یک نیاز جدی است وهمه مسئولین باید درراستای حل مشکلات مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام مرتضی محدثی با اشاره به شیوع شایعات درفضای مجازی علیه نظام اسلامی عنوان کرد: دشمن درطول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها و ترفندها به دنبال ساقط سازی نظام بود،  الان هم درجنگ تمام عیار بادشمن هستیم،  شیوع شایعه دربین مردم جامعه از طریق فضای مجازی وکانالهای تلگرامی  وسایتهای مختلف وشبکه های ماهواره ای از ترفندهای جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‎خواهند طوری جلوه دهند که فساد سیستمی درکشور هست، ادامه داد: خوشبختانه این طور نیست و باوجود دشمنی‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، روزبه‌روز بر توفیقات آن افزوده می‌شود واکنون این نظام اسلامی والهی خاری درچشم دشمنان ایران اسلامی است.

امام جمعه تایباد با بیان توطئه اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی ادامه داد:  اکنون که دشمنان قسم خورده این نظام اسلامی والهی و اسلامی با تحریم‌های ظالمانه اقتصادی کشور، به‌دنبال ایجاد نارضایتی بین مردم جامعه و ساقط‌سازی این نظام الهی است تنها راه مبارزه بادشمنان،  اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید می کنند،  به منظور مقابله با توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان اسلامی و اگر اقتصاد مقاومتی عملی شود به جرات می‌توان گفت که این نظام از لحاظ اقتصادی بیمه خواهدشد.

 وی با اشاره به سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور وحضور وی درمجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان اضافه کرد: این جلسه فوق العاده خوب بود و احترام و شان مجلس شورای اسلامی نیز حفظ شد ومقام معظم رهبری نیز از این جلسه خرسند بودند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان مرزی تایباد بیان کرد: ریاست جمهوری اسلامی ایران می بایست هر کسی که توانمند ی لازم رابرای وزراتخانه ها ندارد را برکنار کند چون شرایط کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیاز به مدیران جهادی دارد و مدیران جهادی هستند که با عملکرد مثبت خود توطئه های دشمنان را نقش برآب می کنند ومشکلات مردم را مرتفع می سازند.

حجت الاسلام محدثی با انتقاد ازکسانی که به احتکار کالا اقدام می‌کنند، بیان کرد: قوه قضائیه با تمام توان با احتکارکنندگان برخورد قانونی می‌کند که جای تشکر دارد.

با محتکران برخورد جدی شود

امام جمعه خواف نیز به جنگ اقتصادی که اکنون جامعه با آن درگیر شده اشاره کرد و گفت: اشتباه این بود که همه امید  به برجام داشتند که آمریکا به آن عمل نکرد و امروز اروپا هم همان راه را می‌رود.

حجت الاسلام سید ذبیح‌الله شمسیان با اشاره به جنگ اقتصادی امروز تاکید کرد: نباید به اروپا اعتماد کرد بلکه باید به  داخل کشور توجه کرد و سیستم اداری باید جهادی عمل کند و فراموش نشود که فساد همه چیز را نابود می کند.

وی یادآور شد: خوشبختانه قوه قضاییه در بحث برخورد با مفاسد اقتصادی به خوبی عمل کرده است اما نباید با طولانی شدن محاکمه برای آنها راه باز کرد.

شمسیان تصریح کرد: باید با کسانی که احتکار می‌کنند برخورد شود و همه باید انبارهای آنها را معرفی کنند.

وی افزود: انتظار ملت برخورد قاطعانه قوه قضاییه با مفسدین است و زمانی که مردم محاکمه مفسدین را دیدند امیدوار می شوند

امام جمعه خواف خاطرنشان کرد: سؤال از رئیس جمهور پیام های مهمی برای جامعه دارد، وحدت و دعوت سیاسیون برای اتحاد و همدلی در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم هم مزید بر علت شد تا این پیام به جامعه منتقل شود که زمان دعواهای سیاسی به پایان رسیده است

شمسیان عنوان کرد: در اوضاع وخیم اقتصادی دیگر فرصتی برای بحث‌های چالشی جناحی و سیاسی نیست و درک و فهم مشترک از سوی دولت و مجلس ایجاد شده و نارضایتی مردم جایی برای دعواهای سیاسی باقی نگذاشته است

از سخنان رئیس جمهور در مجلس قانع نشدیم

امام جمعه نیشابور نیز با محوریت قراردادن سخنان رئیس جمهور در مجلس، به این نکته اشاره کرد و که باوجود همه نکات مثبت این جلسه، از سخنان رئیس جمهور قانع نشدیم و اظهار کرد: در سوال از رییس جمهور مسئله این است مشکل مردم حل شود و مجلس هم دست به کار شود و طرحی برای حل مشکلات اقتصادی ارائه کند.

حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی با بیان اینکه از رفتار بسیار منطقی و آرام مجلس و سوالات مستند ارائه شده تشکر می‌کنیم،افزود:مجلس در مصالح ملی جناح بازی را کنار بگذارد و حق مردم را مطالبه کند،این حرکت مجلس امید را در ما زنده نگه می‌دارد و مطالبه گری کار مجلس است و باعث می‎شود مجلس در راس امور باشد.

وی ضمن سفارش تشکر از محاکلمه مفسدان اقتصادی نسبت به ادامه این روند ابزار امیدواری کرد و گفت: برخی حساب بانکی‌شان لبریز است اما بازهم گرانفروشی و احتکار می‌کنند.

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه باید دندان طمع مذاکره را کشید، افزود: روابط با اروپا باشد و خوب است اما امید اینکه چیزی از آنها عایدمان شود نداشته باشید.

وی با بیان اینکه کشورهای همسایه ظرفیت و بازار بزرگی برای ما هستند، افزود: مسؤولان تهدیدهای زیادی را تبدیل به فرصت کرده‌اند که امیدواریم این تهدید اقتصادی هم تبدیل به فرصت شود.

مجلس باید بتواند تمام امور اجرایی را نظارت کند

امام جمعه تربت جام با اشاره به دستاوردهای طرح سوال از رئیس جمهوردرمجلس تصریح کرد: در طرح سوال از رئیس جمهور مجلس نشان داد که از حالت جناحی خارج شده و به نوعی امیدوارکننده است و کار نظارت  بر مدیران را درست به پیش می‌برد و نیز ‌پاسخ رئیس جمهور هم ستودنی است.

حجت‌الاسلام جواد طاهری اضافه کرد:طرح سوال نشان داد مردم‌سالاری دینی در کشور واقعی است و مجلس در راس امور است و باید بتواند تمام امور اجرایی را نظارت و به وظیفه خود از موضع اقتدارعمل کند.

وی ادامه داد:نظام اسلامی یک نظام پاسخگواست و این حرکت مجلس تجلی وحدت رانشان داد، احترام به یکدیگر را دارند و ‌دغدغه مردم را دنبال می کند.

طاهری تصریح کرد:درطرح سئوال از رئیس جمهورنشان دادکه رای مجلس جناحی نبود و اینکه مجلس قانع نشد گره ای از کار مردم را باز نمی کند بلکه باید مدیران اجرایی به خود بیایند وبرای حل مشکلات مردم‌پرحجم تر وبه صورت شبانه روزی تلاش کند.

وی تاکیدکرد: مردم منتظراقدام عاجل مسئولان هستندو از این پاسخ های کلی قانع نمی شوند.

حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی بیانگر اقتدار مجلس است

امام‌جمعه سبزوار هم به حضور رئیس جمهور در مجلس اشاره کرد و گفت: حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به نمایندگان بیانگر اقتدار و قدرت مجلس است

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه ادامه داد گفت: رئیس‌جمهور به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت و به پنج سؤالی کلیدی و مهم نمایندگان مردم پاسخ داد.

امام‌جمعه سبزوار افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های چهار سؤال رئیس‌جمهور قانع نشدند که بر اساس آیین‌نامه‌های مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور باید در مقابل پاسخ قوه قضائیه پاسخگو باشد.

مقیسه ادامه داد: نفس حضور رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی نسبت به مشکلات مردم بیانگر پاسخگو بودن مسئولان در مقابل مشکلات مردم است.

وی بیان کرد: پاسخگویی مسئولان مهم‌ترین شخصه دولت اسلامی و انقلابی است و تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور باید در مقابل چالش‌ها و مشکلات مردم پاسخگو باشند.

مقیسه بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی طی چند سال اخیر رویه متغیر داشته و از اقتدار و قدرت مجلس کاسته شده است، گفت: دولت‌های متعدد ترجیح می‌دادند که با مجلس ضعیف روبرو شوند و موضوع طرح سؤال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور اقدامی مؤثر برای تثبیت جایگاه برتر مجلس است.

وی افزود: مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند،در انتخاب وزرای کابینه دولت و مدیران دیگر دستگاه ها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و نمایندگان نباید به هیچ عنوان با وعده های مسئولان و تماس های برخی افراد سست شوند.

امام‌جمعه سبزوار بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید اولویت های اصلی مردم را در کمیسیون ها و صحن علنی مجلس بررسی کنند و تصویب طرح های فرعی باید جلوگیری شود.

مقیسه تاکید کرد: در حال حاضر برخی از قوانین کشور به  سال‌های بسیار گذشته باز می گردد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید قوانین مانع رشد و توسعه کشور را از بین ببرند.

وی به نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل هرچه سریعتر پروژه راه آهن سبزوار تذکر و هشداری جدی داد گفت: مردم دیار سربداران توقع دارند، هرچه سریعتر این پروژه به مرحله تکمیل برسد و ایجاد راه آهن در اقتصاد سبزوار، رفت و آمد مردم سبزوار موثر است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.