دولت آمریکا کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" را به طور کامل قطع کرد و قصد دارد این کمک ها را با توجه به سیاست های خود در مناطقی دیگر صرف کند.

دولت آمریکا کمک مالی به آژانس آنروا را به طور کامل قطع کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا شامگاه دیروز جمعه اعلام کرد که آمریکا دیگر هیچ کمکی به آژانس آنروا ارائه نمی دهد.

هثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که کشورش دیگر هزینه های سنگین این آژانس را به دوش نخواهد کشید.

نائورت اظهار داشت که آمریکا گفتگو با سازمان ملل و کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و مراجع ذی ربط بین المللی پیرامون شیوه ها و راهکارهای جدید را افزایش خواهد داد.

در همین راستا، روزنامه واشنگتن پست نیز شامگاه دیروز جمعه از توقف کامل کمک مالی آمریکا به آژانس آنروا خبر داد.

برخی منابع می گویند که آمریکا  قصد دارد از میان حدود ۵ میلیون آواره فلسطینی تنها ده ها هزار نفر از آنان را به عنوان آواره به رسمیت بشناسد که این عملا به معنی حذف حق بازگشت خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان معتقدند که کاهش کمک های اختصاصی به آنروا در سایه تلاش های دولت آمریکا برای لغو حق بازگشت، به وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی به ویژه در نوار غزه منجر خواهد شد.

آمریکا سالانه ۳۵۰ میلیون دلار به آژانس آنروا کمک می کرد که این مبلغ یک چهارم بودجه سالانه این نهاد بین المللی را تشکیل می دهد.

پیر کرینبول کمیساریای عالی آژانس آنروا هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد که تصمیم آمریکا در رابطه با کاهش کمک مالی به این آژانس به خاطر مجازات فلسطینیان به سبب اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گرفته است.

در پی گاهش کمک مالی آمریکا به آنروا، این آژانس با بحران مالی بی سابقه ای مواجه است.

طبق اعلام سازمان ملل، این آژانس برای جبران کسری بودجه خود به ۲۱۷ میلیون دلار کمک نیاز دارد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.