نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است اروپا در مقطع تاریخی که می‌توانست استقلال سیاست‌های آنها نسبت به آمریکا را نشان دهد، نتوانست سربلند باشد.

اروپایی ها در بحث برجام با قوت حضور پیدا نکردند/ بنای ما حفظ و تقویت روابط است

 به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمد کاظمی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت روابط با همسایگان بیان داشت: سیاست جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون حسن همجواری با همسایگان بوده و همواره این سعی را داشتیم که روابط دوستانه و صمیمانه با کشورهای همسایه که می توانیم بهره مندی دوجانبه با آنها داشته باشیم، برقرار کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در شرایط خاص فعلی که آمریکا از برجام خارج شده و سعی می کند دشمنی ها را علیه ما افزایش دهد، کشورهای همسایه بیشتر می توانند در مراودات اقتصادی و تبادلات فرهنگی همراهی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی به جز آمریکا و اسرائیل، با سایر کشورها به خصوص اروپایی ها ارتباط برقرار می کند، ابراز داشت: علیرغم آنچه انتظار می رفت، اروپایی ها در بحث برجام با قوت حضور پیدا نکردند با این حال بنای ما حفظ و تقویت روابط است.

کاظمی در ادامه با بیان اینکه عملکرد اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام خیلی قوی و کارآمد نبود، عنوان کرد: شرکت های اروپایی بعد از تهدید آمریکا از ایران خارج شدند و علیرغم اینکه بنا بود اروپا شرکت های کوچک خود را حمایت مالی کند به خاطر تهدیدهای اعمال شده، عقب نشینی کرد و نتوانست در این مقطع تاریخی از این فرصت برای اعلام استقلال سیاست های خود از آمریکا استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با یادآوری این مطلب که ما صرفا می خواستیم از برجام برای پایان تحریم های آمریکا و اروپا علیه خودمان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بحث خروج آمریکا از برجام مطرح نمی شد، این توافقنامه یک راهکار برای مبادلات بانکی و سایر اقدامات در جهت توسعه اقتصاد ایران بود در غیر این صورت زمانی که به درد ما نخورد ما نیز آن را رها می کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.