همزمان با عید سعید غدیر «بخش دیالیز خیرساز» بیمارستان طالقانی با هزینه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولان و خیران در آیینی کلنگ‌زنی شد.

نیکوکار مشهدی بخش دیالیز بیمارستان طالقانی را می‌سازد 

در این مراسم حسن مولایی، نیکوکاری که تاکنون هزینه ساخت چند مسجد، دبیرستان و... و. در مشهد را به سازمان‌های مختلف اهدا نموده، پیروی از کارهای خیر پدر را انگیزه اعمال نیک خود و مشارکت در ساخت بخش دیالیز این بیمارستان دانست و به خبرنگار ما گفت:پدرم در ۶سالگی پدرخود را از دست داد و یتیم شد، ولی از سن نوجوانی ید طولانی در کارهای خیر داشت و همیشه بیشتر از آنچه برای خودش داشت برای نیازمندان خرج می‌کرد و در کارهای خیر پیشقدم بود و ماهم به تبعیت از خلق و خو و آموزش‌های پدرم سعی می‌کنیم سهم خود را نسبت به جامعه و کسانی که نیاز به کمک دارند هرچند اندک ادا کنیم.

وی در خصوص مشارکت در ساخت بخش دیالیز بیمارستان طالقانی خاطرنشان کرد: وقتی درد و رنج دیالیز شدن یکی از بستگانم را مشاهده کردم و اینکه بیمار هر نوبت ۴ تا ۶ ساعت باید به پشت خوابیده به دستگاه دیالیز وصل باشد و فقط در طول این مدت نگاهش به سقف اتاق خیره بماند و برای همین درمان دردآور هم روزها و ساعت‌ها در انتظار تخت خالی باشد، به فکر مشارکت در ساخت بخش دیالیز بیمارستان طالقانی که یک مرکز تروما و دور از شهر است و بخش دیالیز ندارد، افتادم که بیماران مجبور اعزام به مراکز مشهد نباشند وامیدوارم با اهدای چند تخت دیالیز بتوانم در جهت کاهش رنج و ناراحتی بیماران کلیوی و دیالیزی گامی بر داشته باشم.

در ادامه این مراسم دکتر وجدانی، رئیس بیمارستان طالقانی به ۵/۱ میلیون نفر جمعیت زیر پوشش این مرکز درمانی اشاره و گفت: ساکنان ۱۶۰ روستا، ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین ودر مجموع ۵/۱ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش بیمارستان طالقانی هستند که به تمام خدمات درمانی سرپایی و بستری و تخصصی و فوق تخصصی نیاز دارند و این بیمارستان با ۹۴ نفر کادر تخصصی درمانی از پزشک عمومی تا فوق تخصص، ۹۳ متخصص، ۲۴۰ تخت مصوب و ۱۸۰ تخت فعال تا حد امکان خدمات لازم را ارائه داده و در خدمت بیماران است، منتهی با توجه به حداقل ۱۰۰۰ بیمار دیالیزی در سال و تعداد بیماران و مصدومان مراجعه کننده به این بیمارستان که بعضی از آن‌ها نیاز به دیالیز دارند، ایجاد بخش دیالیز و ماشین دیالیز نیاز مبرم بیماران این منطقه است تا بیماران دیالیزی که درد و رنج فراوانی دارند برای اعزام به مراکز دیالیز مشهد و نوبت دیالیز دچار درد مضاعف نشوند.

وی با قدردانی از همت والای خیر محترم حسن مولایی (فعلاً اهدای ۱۰ میلیارد ریال) تصریح کرد: ایجاد بخش دیالیز برای بیمارانی که اغلب ساکن روستا هستند و با نارسایی کلیه دست و پنجه نرم می‌کنند، روزنه امیدی است تا نیاز به اعزام به مراکز مشهد و تحمل مرارت بیشتر نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.