ائتلاف الوطنیه عراق "طلال الزوبعی" از مسئولان ارشد خود را برای تصدی پست ریاست پارلمان این کشور به طور رسمی نامزد کرد.

نامزدی "طلال الزوبعی" برای ریاست پارلمان عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در بیانیه دفتر الزوبعی آمده است: رهبران ائتلاف الوطنیه در نشست فراگیر خود آخرین تحولات سیاسی و رایزنی های جاری برای تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی را با حضور ایاد علاوی و صالح المطلک و سلیم الجبوری بررسی کردند.

این بیانیه افزود: در این نشست دیدگاهها درباره پرونده های مطرح بررسی شد و بر وحدت و انسجام ائتلاف و رد پیوستن به هرگونه تفاهم یا ائتلاف طائفه ای و دوری گزیدن از تشکل ها و احزاب متهم به فساد تاکید شد.

براساس این بیانیه، در این نشست یک سری توصیه ها اتخاذ شد که مهمترین آن توافق برای نامزد کردن طلال خضیر الزوبعی برای ریاست پارلمان و نیز اتخاذ رویکردی باز در قبال تشکل های ملی خواهان بازسازی عراق بود.

الزوبعی پیش از این ریاست کمیسیون سالم سازی پارلمان عراق را برعهده داشته است و خود را فردی لیبرال معرفی کرده است. ‎او از بین بردن فساد و تلاش برای بهبود درآمد عراقی ها را از جمله اهداف خود عنوان کرده است.

دیروز هم فالح الفیاض به‌عنوان نامزد تصدی نخست‌وزیری عراق از سوی اعضای اصلی ائتلاف النصر معرفی شد.

 بر اساس قانون اساسی عراق، ریاست پارلمان سهم اقلیت اهل سنت، ریاست جمهوری سهم اقلیت کردها و نخست‌وزیری سهم اکثریت شیعیان است. انتخابات پارلمانی عراق، یکشنبه 12 می(22 اردیبهشت) برگزار شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.