بر اساس رنکینگ جدید فدراسیون جهانی شطرنج، سارا خادم الشریعه و پرهام مقصودلو برترین شطرنجبازان کشورمان هستند؛ در این رده‎بندی خادم الشریعه ۱۸ پله صعود داشته است.

صعود ۱۸ پله‎ای سارا خادم الشریعه در رنکینگ جهانی شطرنج

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، فدراسیون جهانی شطرنج رنکینگ برترین های این رشته در دو بخش مردان و بانوان را منتشر کرد.

بر اساس رنکینگ منتشر شده از سوی فیده و در بخش استاندارد «مگنوس کارلسن» قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۳۹ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج بازان جهان قرار دارد.

در این رده بندی «فابیانو کاروانا» از آمریکا و «شهریار ممد یارف» از آذربایجان به ترتیب با ۲۸۲۷ و۲۸۲۰ واحد ریتینگ در رده های دوم و سوم قرار دارند.

در این بخش پرهام مقصودلو که در رقابت های جام آفتاب به عنوان قهرمانی دست یافت، با ۲۶۴۹ واحد ریتینگ در رده ۷۸ قرار دارد و برترین شطرنج باز ایرانی به حساب می آید. از این حیث پویا ایدنی با ۲۵۸۹ واحد ریتینگ و علیرضا فیروزجا با ۲۵۸۲ واحد ریتینگ دوم و سوم هستند.

در بخش بانوان استاندارد نیز «هویفان» با ۲۶۵۸ واحد ریتینگ صدرنشین است. در این بخش «جوونجون» با ۲۵۶۱ واحد ریتینگ جایگاه دوم را در اختیار دارد و «الکساندرا کاستنیوک» با ۲۵۵۹ واحد ریتینگ سوم است.

در این بخش از رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج سارا سادات خادم الشریعه با ۲۴۳۱ واحد ریتینگ و ۱۸ پله صعود در رده ۳۶ قرار گرفته تا همچنان با اختلاف صدرنشین دیگر بانوان شطرنج باز ایران باشد.

آتوسا پورکاشیان دیگر شطرنج باز ایران با ۲۳۳۳ واحد ریتینگ دومین شطرنج باز ایرانی در رنکینگ فیده است و از این حیث غزل حکیمی فرد با ۲۲۷۰ واحد ریتینگ سوم است.

بر اساس فهرست منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج، ایران با میانگین ۲۵۴۴ در رده ۲۸ جهان قرار دارد و همچنان سومین تیم برتر آسیا به حساب می آید.

شطرنج ایران از ابتدای سال ۲۰۱۵ میلادی با میانگین ۲۴۷۹ در رده ۵۱ جهان و ششم آسیا قرار داشت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.