مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) از افزایش فضاهای زیارتی حرم مطهر خبر داد.

فضاهای زیارتی حرم مطهر رضوی توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاظم ملازم الحسینی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از روند توسعه رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر رضوی، اظهار داشت: پیرو تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توسعه فضاهای زیارتی، سازمان عمران و توسعه حریم حرم این مهم را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: از جمله این فضاها که از اهمیت بالایی برخوردار است، رواق زیر بست شیخ بهایی است که ارتباط بین رواق‌های تحتانی را تکمیل می‌کند.
ملازم الحسینی خاطرنشان کرد: این رواق از یک طرف با رواق دارالمرحمه ارتباط خواهد داشت که زیر رواق امام خمینی(ره) واقع شده است و از طرف دیگر به رواق حضرت معصومه(س) متصل می‌شود.
وی ادامه داد: در فاز اول این پروژه ۷۵۰۰ متر مربع فضای زیارتی به مجموعه فضاهای زیر سطحی اضافه می‌شود و در فاز بعد هم ۵۰۰۰ متر مربع فضای خدماتی پشتیبانی شامل سرویس‌های بهداشتی، فضاهای خدماتی، تاسیساتی و اداری اضافه خواهد شد.
ملازم الحسینی تاکید کرد: یکی از نکات قابل توجه این است که ما در کنار توسعه فضای زیارتی که گام‌های خوبی در آن برداشته‌ایم، به صورت همزمان نسبت به تحکیم ابنیه حرم مطهر هم اقدام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تحکیم بخش‌های زیادی از حرم مطهر انجام شده است، تصریح کرد: در این پروژه در ادامه روند تحکیم ابنیه، به ظرفیت جدیدی دست پیدا می‌کنیم که علاوه بر تحکیم، توسعه فضاهای زیارتی هم صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت رضا(ع) گفت: با تکمیل این پروژه، فضای زیر سطحی از یک سو به رواق امام خمینی(ره) و از سوی دیگر به رواق حضرت معصومه(س) متصل می‌شود تا سیکل حرکتی زائران از بن بست خارج شود و زائران بتوانند پس از ورود به رواق دارالمرحمه از بست شیخ حر عاملی و بست شیخ طوسی خارج شوند تا به تسهیل مسیر حرکتی زائران در فضای زیر سطحی کمک کند

منبع:آستان نیوز

پایان پیام/م.ر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.