در روز پایانی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ بیشتر نگاهها به ۲ رشته گروهی والیبال و بسکتبال است.

برنامه روز آخر؛تمام نگاه ها به بسکتبال و والیبال

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، با گذشت ۱۳ روز از بازی های آسیایی ۲۰۱۸، امروز در چهاردهمین و آخرین روز تکلیف تمامی رشته های ورزشی مشخص خواهد شد. ایران هم در روز آخر برای کسب مدال های رنگارنگ ناامید نیست.


بسکتبال؛ دوئل بزرگ با چین


تیم ملی بسکتبال ایران که تا به حال نتوانسته مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کند، بعد از پشت سر گذاشتن کره جنوبی در نیمه نهایی امروز از ساعت ۱۶ به وقت تهران به مصاف چین می رود. برنده این مسابقه مدال طلای با ارزش یکی از رشته های تیمی این دوره را مال خود خواهد کرد. باید امیدوار بود آسمان خراش های ایرانی مثل روز بازی با کره،شاداب باشند؛ در آن صورت توانایی شکست چین را هم دارند.


والیبال؛ در انتظار یک طلای راحت


با اینکه نمی توان هیچ حریفی را دست کم گرفت؛ باید امیدوار بود والیبال یکی از راحت ترین مدال های طلای کاروان ایران را کسب کند. تیم کولاکوویچ که با ترکیب اصلی راهی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ شده، در تمام بازی های قبلی خود ۳ بر صفر برنده شده و کارشناسان معتقدند در فینال هم می تواند چننی نتیجه ای را مقابل کره جنوبی تکرار کند.


واترپلو؛ وقت کسب مدال است


تیم ملی واترپلوی ایران که دیروز در نیمه نهایی شکست سنگینی را برابر ژاپن تحمل کرد، امروز در یک دیدار حساس به مصاف چین می رود. این مسابقه که در مرحله رده بندی برگزار می شود، می تواند واترپلوی ایران را به مدال برنز بازی های آسیایی برساند، اتفاقی که از اهمیت بالایی برای این رشته برخوردار است. به نظر می رسد زمانش رسیده که واترپلو هم به مدال بازی های آسیایی برسد.


پینگ پنگ؛ شگفتی نوشاد بزرگتر می شود؟


نوشاد عالمیان که دیروز با شکست حریفانی از کره جنوبی و هنگ کنگ که دارای رنکینگ های برتر جهان بودند، همه را مات و مبهوت کرد، حالا در نیمه نهایی بازی های آسیایی است. او از ساعت ۱۰:۳۰ امروز به وقت تهران به مصاف حریف چینی و قهرمان جهان می رود و قطعا کار سختی خواهد داشت. با این حال نوشاد نشان داده که هیچ چیز غیرقابل دسترسی نیست و می تواند حتی بالاتر از این هم برود.


سایر رشته ها


کاروان ایران امروز در رشته های دیگر همچون قایقرانی آب های آرام، سامبو و سه گانه نیز نماینده خواهد داشت. فقط در قایقرانی امیدهایی به کسب مدال وجود دارد؛ وگرنه از ۲ رشته دیگر خیلی انتظاری نمی رود.


پنجمی حفظ می شود؟


با اینکه ایران از ابتدای مسابقات از رتبه پنجم جدول مدال ها پایین تر نیامده؛ اما ممکن است در روز آخر با درخشش ازبکستانی ها چنین اتفاقی رخ دهد. ازبک ها با داشتن ۷ فینالیست در مسابقات بوکس به دنبال قرار گرفتن بالاتر از ایران هستند و هم اکنون ۱۵ مدال طلا دارند. ایران که ۱۹ طلا در کارنامه خود دارد، باید توسط رشته هایی والیبال و بسکتبال خودش را به بالاتر از ۲۰ برساند تا امیدوارتر باشد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.