تیم‌های فوتبال عربستان برای تحقق پروژه‌ای که با عنوان رسیدن به جمع ۱۰ لیگ برتر جهان از سوی ولیعهد این کشور ابلاغ شده در این فصل بیش از ۱۲۰ میلیون یورو هزینه کرده‌اند.

هزینه ۱۲۰ میلیون یورویی تیم های عربستانی در نقل و انتقالات تابستانی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سیاست‌های فوتبال عربستان با تعدیل هزینه‌ها در سال‌های اخیر کاملا دگرگون شده بود به طوری که فصل گذشته دو باشگاه این کشور مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکردند و سعودی‌ها تنها با دو نماینده در این رقابت‌ها حاضر شدند که این دو نماینده هم با توجه به هزینه‌های به مراتب کمتر در رقابت با باشگاه‌های قطری در رسیدن به مراحل بالاتر ناکام ماندند.

اکنون با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده از جانب بن سلمان و با تامین منابع مالی از سوی وزارت ورزش عربستان مقرر شده لیگ فوتبال این کشور در یک پروژه کوتاه مدت به سطح ۱۰ لیگ برتر فوتبال جهان برسد. اتفاقی که شاید تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد اما با هزینه ۱۲۰ میلیون یورویی نقل و انتقالات تابستانی ظاهرا دور از ذهن نخواهد بود.

ولیعهد عربستان ابتدای فصل گذشته خواستار پرداخت تمام بدهی‌های باشگاه‌ها شد و سپس در ابتدای فصل جدید دستور داد تیم‌های عربستانی با بیشترین هزینه برای آغاز فصل ستاره‌ها آماده شوند.

بر همین اساس ابتدا اعلام شد هر باشگاه امکان استفاده از ۸ بازیکن خارجی را بر خلاف قانون رایج در فوتبال آسیا خواهد داشت اگر چه کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی افزایش استفاده از بیش از ۴ بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان آسیا را تصویب نکرد. همچنین برخلاف سایر کشورهای عربی از این فصل خرید دروازه‌بان خارجی هم در لیگ عربستان مجاز شده که به تقویت باشگاه‌های این کشور کمک می‌کند.

باشگاه النصر عربستان در نقل و انتقالات این فصل با هزینه ۴۶ میلیون یورویی صدرنشین پرهزینه‌ترین تیم عربستانی بوده است. النصر با جذب احمد موسی بازیکن نیجریه‌ای باشگاه لسترسیتی به مبلغ ۱۶ میلیون یورو گران‌ترین انتقال فصل فوتبال عربستان و حتی خاورمیانه را رقم زد. جولیانو بازیکن برزیلی باشگاه فنرباغچه ترکیه نیز با قرارداد ۱۰ میلیون یورویی به النصر پیوست. النصر همچنین براد جونز دروازه‌بان ملی‌پوش استرالیایی را به خدمت گرفته است.

در این رده‌بندی الاهلی در جایگاه دوم ایستاده که با ۲۵ میلیون یورو تیم پرستاره‌ای را برای حضور در لیگ آماده کرده است. ده‌سوزای برزیلی با ۱۲ میلیون یورو از فنرباغچه جذب شد. همچنین تاوارس مکزیکی با ۱۰ میلیون یورو به این تیم پیوست.

باشگاه الاتحاد جده که فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته در این فصل با هزینه ۱۷ میلیون یورویی آماده ورود به رقابت‌ها می‌شود. کارلوس ویلانووای شیلیایی و رومارینیو مهاجم برزیلی الجزیره و والدیویا بازیکن برزیلی اینترناسیول ستاره‌های زردپوشان در این فصل خواهند بود.

الهلال هم در این فصل ستاره‌های ارزشمندی را جذب کرده است. گومز مهاجم فرانسوی گالاتاسرای در کنار عمر عبدالرحمن ستاره صاحب نام اماراتی و آلبرتو بوتینا مدافع اسپانیایی بزرگترین خریدهای الهلال در این فصل بوده‌اند.

باشگاه‌های الوحده و الشباب عربستان نیز خریدهای گرانقیمتی در این فصل داشته اند تا لیگ فوتبال عربستان پرهزینه‌ترین و در عین حال پرستاره‌ترین فصل خودش را با رویکردی متفاوت آغاز کند. باید دید هزینه‌های سنگین این باشگاه‌ها چه نتایجی در رقابت‌های داخلی این کشور و البته مسابقات آسیایی در پی خواهد داشت.

با این شرایط به نظر می‌رسد نمایندگان فوتبال ایران در فصل آینده مسابقات آسیایی رقابت سختی با تیم‌های پرستاره فوتبال عربستان خواهند داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.