رای الیوم در گزارشی به بررسی نقش عربستان سعودی در جنگ سوریه و حمایت این کشور از تروریست ها پرداخت.

هشت سال جنگ سوریه نقاب را از صورت کشورها برداشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم نوشت: هشت سال جنگ سوریه سبب کنار زدن نقاب‌ها شد و مشخص گردید عربستان سعودی پول‌هایش را برای خدمت به طرح تکفیری تجزیه طلبانه صهیونیست‌ها در خاورمیانه هزینه کرده است.

بسیاری از جنگ‌هایی که علیه خاورمیانه به راه افتاد از زمانی است که صهیونیست‌ها به فلسطین قدم گذاشتند و پول کشورهای عربی در خدمتشان بوده و طرح تکفیری تجزیه طلبانه آنها را تغذیه می کند و این پول زیر لباس دروغ پنهان گشته است و شرکت‌های صهیونیستی با پول کشورهای عربی به جهان یورش می برند که ماندن در قدرت در مقابل پول است و پول کشورهای عربی کسی جز انسان عربی را به آتش نکشیده است.

محاصره اقتصادی و قطع حمایت از سوریه، لبنان و محور مقاومت در مقابلش تزریق میلیاردها پول به بانک‌های صهیونیستی قرار دارد و همه اینها با نام شرکت‌های خارجی وابسته به آمریکا و اروپا انجام می شود. همیشه درباره امتیازات و تسهیلات در طرح‌های سرمایه‌گذاری عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس می شنویم. در آغاز طرح‌های عربستان سعودی در کشورهای عربی زیر پوشش حمایت از سازمان‌های انسانی و داخلی با حمایت آمریکا و اروپا انجام شد و آنگاه که زمان اعلام جنگ علیه سوریه نزدیک شد عربستان سعودی پول جنایاتش را ذخیره کرد تا از طرح «صهیونیستی آمریکایی» حمایت کند و تامین مالی تروریستها از طریق کشورهای منطقه‌ای آغاز شد بر این اساس که این کمک‌های انسانی برای زیان‌دیدگان جنگ است و آنچه پشت پرده بود فاش شد و روند جنگ علیه سوریه نمایان شد که هدف از این کمک‌ها یعنی سلاح پیشرفته، مهمات و تامین همه مایحتاج تروریست‌ها برای تکمیل جنگ زشتشان بوده است و از جیره خواران بیگانه و عرب به عنوان هیزم و عامل این جنگ استفاده کردند به این علت که سوریه ستون فقرات «محور مقاومت» را تشکیل می دهد.

عربستان سعودی از دولتمردان این کشور (سوریه) تنفر داشت اما ادعا می کرد دوست آن است و این امر در جنگ سوریه نمایان شد. پولهایی که این کشورها برای ابزارهای تروریستی خود هزینه کردند معادل پنج سال بودجه همه کشورهای عربی بوده است.

درست است که عربستان سعودی پولهای خود را خرج کرد اما این صهیونیسم جهانی و شرکایش بودند که تصمیم گرفتند این پولها خرج شود و پس از هشت سال جنگ سوریه، نقاب‌ها افتاد و واقعیت‌ها آشکار گردید و ارتش عربی سوری به پیروزی رسید. عربستان سعودی طبق معمول به بهانه کمک اعلام کرد یکصد میلیون دلار می پردازد و این طرح باید ادامه یابد و جنگ نباید متوقف شود و خسارت و خفت دیکتاتورها را ترساند اما دولت و ملت سوریه از هدف اساسی واشنگتن و سرباز سعودیش باخبرند و پولهایی که عربستان تلاش می کند که تقدیم کند چیزی جز ادامه جنگ در زمین سوریه نیست و این پرداخت هزینه انتخابات ترامپ و همچنین برای ماندن نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف است که همزمان با این امر نیروهای اشغالگر آمریکایی اعلام کردند در پایگاه التنف می مانند.

پس از اینکه عربستان سعودی در جنگ سوریه طی هشت سال نتوانست اهدافش را محقق کند و قادر نبود قواعد بازی را ترسیم کند سعی کرد با دادن پول خود را تقویت کند شاید رضایت تل آویو و واشنگتن را به دست آورد و شاید بتواند عمر باقیمانده را بدون ترس بر کرسی قدرت تکیه بزند و کارهایی که علیه ملتهای عربی انجام داد گریبانگیرش خواهد شد و بداند که حامیانش علیه این کشور اقدام خواهند کرد زیرا آنها در نظر واشنگتن «مزدور و خیانتکار» به شمار می روند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.