ایلام- مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: با تدوین برنامه راهنمای بالینی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، تجویز غیرعلمی در روند درمان بیماران ایلامی حذف می شود.

حذف تجویز غیرعلمی از روند درمان در ایلام

دکتر نورالدین رحیمی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه حذف برخی از آزمایشات و بررسی های غیر ضروری در روند درمان بیماران ضروری است، اظهارداشت: با اجرای طرح راهنمای بالینی در مراکز درمانی دانشگاهی و مراکز خصوصی، افزون بر تسریع در روند تشخیص بیماری، هزینه های درمانی بیماران نیز با حذف موارد تشخیصی غیرضروری کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده تا برای پزشکان کارنامه ای تدوین شود، افزود: این کارنامه شامل موارد مختلفی است و این که هر پزشک برای بیماران خود در روند درمان چه نسخه هایی اعم از دارویی، MRI، سی تی اسکن، نوار قلب، اکو و ... تجویز کرده و این موارد در کارنامه پزشک درج خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام به پرداخت مطالبات این بیمه اشاره کرد و بیان داشت: مطالبات بخش خصوصی و داروخانه ها تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت می شود.

نورالدین رحیمی با بیان اینکه مراکز درمانی دولتی و دانشگاه ها در ۲۰ ام هر ماه اسناد خود را به این بیمه ارسال می کنند و به محض دریافت ۷۰ درصد مطالبات آنها پرداخت می شود، خاطرنشان ساخت: ۳۰ درصد باقی مانده نیز پس از بررسی اسناد به آنها پرداخت می شود.

وی با اشاره به مطالبات سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی، بیان کرد: ۲۲ میلیارد تومان اسناد اوراق به این بیمه پرداخت شده که همه این اوراق به دانشگاه علوم پزشکی ایلام بابت مطالبات پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام به انجام تمامی تعهدات این بیمه برای بیماران خاص اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه هیچ مشکلی از بابت تأمین داروی بیماران خاص در استان وجود ندارد و از لحاظ پرداخت مطالبات به تمامی طرف های قرارداد جزو استان های برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.