نماینده وزارت ارشاد در کارگروه کاغذ از تایید ثبت سفارش واردات ۴۱ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر خبر داد و گفت: واردکنندگان این تناژ برای دریافت ارز به بانک معرفی شده‌اند.

امیرزاده: ثبت سفارش واردات ۴۱ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تأیید شد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از سوی وزرات صنعت به عنوان تاییدکننده فهرست واردکنندگان کاغذ در ماه‌های اخیر معرفی شده است،‌ نیمه مرداد نخستین فهرست تاییدی خود از واردکنندگان کاغذ و مقوا را اعلام کرد. این در حال است که برخی از واردکنندگان و فعالان حوزه کاغذ معتقد هستند که وزارت ارشاد تخصصی در حوزه کاغذ ندارد و انحصار نقش تاییدی در این وزراتخانه می‌تواند منجر به کمبود کاغذ در ماه‌های دیگر سال شود.

بنا به گفته همایون امیرزاده؛ این ۱۰ واردکننده کاغذ چاپ و تحیر و روزنامه موظف هستند که کاغذها را با حداقل سود بفروش برسانند. این واردکنندگان باید برای ثبت سفارش و تایید ثبت سفارش خود اقدام کند.

همایون امیرزاده نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه کاغذ در گفت‌وگو با تسنیم، از تایید ثبت سفارش ۴۱ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در ۲۰ روز گذشته خبر داد و گفت: ثبت سفارش  واردات این تناژ کاغذ انجام شده و به بانک معرفی شده است.

وی ادامه داد:‌ معرفی ما به وزارت صنعت تنها شروع کار است و ثبت سفارش و ثبت پرفرم‌ها توسط افراد باید انجام شود زمانی مجوز نهایی واردات صادر می‌شود که این مراحل طی شده باشد.

امیرزاده تصریح کرد:‌ مجموعه تشکل‌ها و بنیادهای مطبوعاتی که توان مالی و صلاحیت بازرگانی لازم را داشته باشند، می‌توانند برای تأیید صلاحیت اقدام کنند. ما صلاحیت همه افراد داوطلب را بررسی کرده و به آنها مجوز دهیم. ملاک ما در تعیین قیمت سود حداقلی است، نگاه صرف تجاری و بازرگانی نداریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.