شهردار مشهد مقدس در پیامی اینستاگرامی از بازگشایی میدان راه آهن تا هفته پایانی آبان خبر داد.

میدان راه‌آهن مشهد هفته پایانی آبان‌ماه امسال بازگشایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، قاسم تقی‌زاده خامسی در صفحه شخصی اینستاگرامش اظهار داشت: ساختمان راه‌آهن مشهد یکی از بیست شاهکار معماری آسیا در دوره بعد از جنگ جهانی دوم است که در سال ۱۳۳۴ آغاز شده و پس از یازده سال به بهره‌برداری رسیده است؛ معمار آن آقای حیدر غیایی، ساختمان را به شکل بال‌های فروهر و با الهام از کاخ کسری طراحی کرده است.

وی افزود: این ساختمان به همراه ساختمان بانک ملی و شهرداری یادآور آثار دوره بعد از جنگ جهانی دوم است. در جلوی ساختمان راه‌آهن، سازه‌ی زیبای به سوی او قرار دارد که توسط استاد دانش دوست طراحی شده است.

شهردار مشهد مقدس عنوان کرد: متاسفانه این المان به مرور زمان از محور اصلی خارج، با دیوارهای آهنی پوشیده شده و اطراف آن را کوهی از خاک گرفته بود. در بازدید چند ماه قبل تصمیم گرفتیم که دوباره از این سازه که نمادی از برخاستن دست بشر به سوی آسمان است، استفاده کنیم.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه طراحی انجام گرفته و عملیات اجرایی از دو هفته قبل شروع شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما برای بازگشایی میدان راه‌آهن در هفته آخر آبان ماه است تا بعد از میدان سعدی دومین میدان قدیمی شهر جهت استفاده همشهریان و زائران عزیزی که با خوش آمدگویی این میزبان پنجاه و سه ساله به زیارت امام هشتم می‌آیند، مهیا شود.

وی عنوان کرد: دروازه بعدی شهر فرودگاه است که نوسازی با نصب سازه "به‌سوی نور" که سال‌ها قبل در میدان پارک نصب بود و عقب نشینی دیوارهای فرودگاه انجام شده است و انشاءالله در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید؛ گزارش نوسازی فرودگاه را در روز افتتاح به استحضار همشهریان خواهم رساند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.