۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 617336

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا جزئیات اجرای قانون جدید کسر خدمت ایثارگری را تشریح کرد.

جزئیات اجرای قانون جدید کسر خدمت ایثارگری

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سردار ابراهیم کریمی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی بند(د) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ و به ازای یک ماه جبهه،یک درصد جانبازی و یک ماه اسارت والدین ،12 روز کسرخدمت به مشمولان تعلق می گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای این قانون، طبق مصوبه قبلی که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، سالانه بیست هزار نفر از واجدین شرایط کسرخدمت ایثارگری که دارای امتیاز 28و 29 می باشند،با مراجعه به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) و ارائه مدارک مربوطه، امکان بهره مندی از معافیت را خواهند داشت اما با توجه به تعداد بالای ایثارگران، با پیگیری های صورت گرفته از مجلس شواری اسلامی،امکان اینکه تمامی ایثارگران بتوانند از قانون کسرخدمت ایثارگری بهره مند شوند فراهم  شد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: به منظور تسریع در استفاده از کسرخدمت برای سربازان در حال خدمت،اولویت بهره مندی از این امتیاز با مشمولان حین خدمت می باشد و سایر واجدین شرایط در صورت ورود به خدمت سربازی می توانند از کسرخدمت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سربازان حین خدمت می بایست برای بهره مندی از امتیاز ایثارگری به یگان های خدمتی خود مراجعه کنند،افزود: این امتیاز برای فرزندان همه ایثارگران به جزء مشمولان غایب، بدون هیچ گونه محدودیتی از لحاظ زمانی ، سنی و ... قابل اجراست.

کریمی اضافه کرد: مشمولان واجد شرایط کسرخدمت ایثارگری با امتیاز 28 و 29،تا سقف بیست هزار نفر همچنان می توانند برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 )مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir،سامانه تلفن گویا به شماره096480 و یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.