رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردمی آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به یک میلیون و ۷۶۱ هزار شکایت مردمی از مدارس، گفت: از این تعداد ۳۸ مورد به تعهد کتبی، ۲۵ مورد تذکر کتبی و دو مورد معرفی به هیئت تخلفات اداری کارکنان منجر شده است.

سرنوشت شکایات مردمی از مدارس/ کلاس‌های فوق برنامه نباید در متن کلاس‌های دانش‌آموزان باشد

به گزارش قدس انلاین، سیدجواد قوامی‌نژاد  در خصوص تعداد شکایت‌های مردمی از مدارس و نحوه رسیدگی به آن‌ها، عنوان کرد: تا هفتم شهریور ماه، یک میلیون و ۷۶۱ هزار مورد شکایت مردمی از مدارس داشته‌ایم که به ترتیب دریافت وجه ۶۵۱ مورد، ثبت نام خارج از محدوده ۳۹۳ مورد، تکریم ارباب‌رجوع ۱۸۴ مورد، هدایت تحصیلی ۷۶ مورد، لباس فرم ۵۲ مورد، سنجش نوآموزان ۱۴ مورد و مجموع سایر موارد ۳۹۱ مورد شکایت گزارش شده است.

وی ادامه داد: تمامی این شکایات و گزارشات مردمی بررسی شده و به ۷۶۵ مورد تذکر شفاهی، ۴۰۴ مورد آگاهی‌بخشی به مدیران یا ارباب رجوع صورت گرفته که از این تعداد ۳۸۸ شکایت مغایر با قانون و مقررات شناسایی شده است. هم‌چنین ۳۸ مورد به تعهد کتبی، ۲۵ مورد تذکر کتبی و دو مورد معرفی به هیئت تخلفات اداری کارکنان منجر شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به حکم دو مورد معرفی شده به هیئت تخلفات اداری کارکنان آموزش‌وپرورش، افزود: پرونده این دو مورد در هیئت تخلفات هم‌چنان در حال بررسی است و حکم آن‌ها اعلام نشده است.

نظارت بر مدارس غیردولتی از سیاست‌های اصلی آموزش‌وپوروش

وی با بیان این‌که «نظارت بر مدارس غیر دولتی از سیاست‌های اصلی نیز آموزش‌وپروش است»، افزود: با وجود ساماندهی دریافت شهریه از والدین، اما باز هم در زمان باقی‌مانده سال حضور جدی و نظارت کامل بر مدارس غیر دولتی خواهیم داشت.

قوامی‌نژاد اظهار کرد: از مدیران محترم خواهشمندیم در این مدارس با جدیت بیش‌تری نسبت به اجرای قانون حساسیت داشته باشند و ما نیز حضور بیش‌تری در این مدارس خواهیم داشت.

وی در خصوص اضافه پرداخت‌های اولیا به مدارس، گفت: از ۱۲ مدرسه‌ای که در این زمینه تخلف کرده بودند ‌مبالغی از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان توسط آموزش‌وپرورش به والدین دانش‌آموزان برگردانده شده است.

کلاس‌های فوق برنامه نباید در متن کلاس‌های دانش‌آموزان باشد

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایت مردمی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی درباره کلاس‌های فوق برنامه، خاطرنشان کرد: اگر مدرسه‌ای برای برگزاری کلاس فوق برنامه پول دریافت کند باید براساس مصوبه انجمن اولیا باشد و این مبالغ باید از ۱۵ مهر به بعد دریافت شود. اجباری در ثبت نام این کلاس‌ها نیست و کلاس‌های فوق برنامه نباید در متن کلاس‌های دانش‌آموزان برگزار شود.

وی درباره تعداد ثبت نام کنندگان دانش‌آموزان پایه اول دبستان تا تاریخ هفتم شهریور ماه نیز گفت: بر اساس برآورد آماری تعداد دانش‌آموزان پایه اول دبستان ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر است، اما به دلیل این‌که باید به مراکز سنجش رفته و مراحل بدو ورود به پایه اول دبستان را انجام دهند در حال حاضر آمار دقیقی در دسترس نیست.

قوامی‌نژاد در خصوص تعداد کلیه دانش‌آموزان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۵۰ هزار ثبت نام صورت گرفته است که در مقطع ابتدایی ۱۰۰ درصد، متوسط اول ۹۷.۵ درصد و متوسطه دوم ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته ثبت نام شده است.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایت مردمی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس برآورد آماری ۴ تا ۵ درصد افزایش جمعیت دانش‌آموز نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

حضور ۷۰ هزار دانش‌آموز خارجی در استان

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایت مردمی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به حضور دانش‌آموزان خارجی در استان، بیان کرد: نزدیک به ۷۰ هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی ۲۸ کشور در حال تحصیل هستند. عمده این دانش‌آموزان از افغانستان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی و آسیای میانه هستند.

وی در خصوص ثبت نام این دانش آموزان گفت: عمده این دانش‌آموزان که مشکل مدارک هویتی و اقامتی  نداشتند ثبت نام شده‌اند. با این وجود برخی از دانش‌آموزان مشکوک به تابعه نیز مطابق روال قانونی با معرفی‌نامه از ثبت احوال گرفته و اگر مشکل هویتی و اقامتی نداشته باشند، ثبت نام خواهند شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.