۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 617367

کاپیتان های محبوب و پر افتخار والیبال و بسکتبال به حساس ترین فینال خود رسیدند.

صمد و معروف برای مدال طلا برابر حریفان سنتی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سعید معروف و صمد نیکخواه بهرامی دو کاپیتان سرشناس تیم های ملی والیبال و بسکتبال ایران روز شنبه در بازی های آسیایی برای مدال طلا برابر حریفان سنتی و قدیمی خود به میدان خواهند رفت.


سعید و صمد در کنار جنگیدن برای این مدال طلا اما اشتراکات زیادی دارند؛ این دو بازیکن که کاپیتانی نسل های طلایی و پر افتخار رشته خود در سال های اخیر را بر عهده دارند، با توجه به شرایط سنی احتمالا برای آخرین مرتبه حضور در فینال این مسابقات را تجربه خواهند کرد و شانس زیادی برای بازی های آسیایی سال ۲۰۲۲ ندارند.  هر دو بازیکن در یک خصوصیات شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند؛ رهبری و تاثیر گذاری بر تیم و قدرت هدایت همبازیان نکته مهمی است که باعث شده سال های زیادی این دو چهره، در تیم های خود نفر اول باشند.


سعید معروف فرزند خانواده ای ورزشی است و والیبال را بر اساس تخصص خانواده و در ادامه مسیر دایی های خود آغاز کرد اما صمد در خانواده ای متولد شد که پدر  استاد دانشگاه بود و احتمالا انتظار داشته تا صمد نیز جا پای آنها بگذارد اما فرزند استاد معروف دانشگاه های شریف و خواجه نصیر تهران، حالا در رشته مورد علاقه خود دست به افتخار آفرینی زده و چهره ای محبوب و موفق به شمار می رود.


هر دو بازیکن پر افتخار والیبال و بسکتبال ایران که تجربه زیادی در قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و حتی جهانی در کارنامه خود دارند و سال های زیادی را نیز لژیونر بودند، پیش از این تجربه حضور در فینال این مسابقات را دارند. معروف با یک برد و یک شکست در فینال طعم طلای بازی های آسیایی را چشیده اما صمد نیکخواه بهرامی با وجود کسب مدال های مختلف، با وجود ۳ مرتبه حضور در مسابقات بازی های آسیایی هنوز در کسب مدال طلا توفیق نداشته و ۲ برنز و یک نقره این مسابقات را در ویترین افتخارات خود دارد.


این دو کاپیتان محبوب که محبوبیت آنها همواره فراتر از والیبالیست و بسکتبالیست های ایران بوده، با وجود رسیدن به سال های میانی دهه چهارم زندگی خود همچنان مهره های تاثیر گذار والیبال و بسکتبال ایران در داخل و خارج از زمین مسابقه هستند و روز شنبه نیز در جاکارتا نمایش آنها در مرکز زمین مسابقه است که می تواند تا اندازه زیادی برنده را مشخص کند.


سعید و صمد در کارنامه ورزشی خود تقابل های زیادی را با حریفان امروز خود تجربه کردند اما مطمئنا انگیزه آنها هیچگاه به اندازه امروز نبوده است. کاپیتان تیم ملی بسکتبال در بازگشت به تیم ملی برای بالا بردن کاپ قهرمانی یکی از مهم ترین تورنمنت های خود خواهد جنگید و معروف نیز تلاش می کند تا قبل از بازی های جهانی و البته لژیونر شدن، اولین افتخار بزرگ را برای فدراسیون ضیایی در بازی های آسیایی کسب کند.


این دو قهرمانی نه تنها برای ورزش ایران و کمیته ملی المپیک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند بلکه برای دو رئیس فدراسیون جدید والیبال و بسکتبال نیز که جانشین روسای قدیمی و پر نفوذ شدند نیز اهمیت فوق العاده ای بر خوردار است و جمع بندی همه این اتفاقات نشان می دهد که ۴ و ۱۴ والیبال و بسکتبال ایران، حساس ترین فینال تمامی سال های خود را پیش رو دارند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.