معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از صدور ۲۳۰۰ اعتبارنامه رسمی بدون حق تقدیمی برای منازل روستایی شهرستان سرخس خبر داد.

۲۳۰۰ خانواده روستایی سرخسی بدون حق تقدیمی اعتبارنامه گرفتند

رحمتی‌زاده گفت: در راستای بهره‌مندی محرومان از موقوفات حضرت رضا(ع) و با موافقت تولیت آستان قدس رضوی در جریان سفر به شهرستان سرخس، عملیات صدور اعتبارنامه رسمی عرصه صاحبان ساختمان‌های احداثی در اراضی روستایی سرخس آغاز شده است.
وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح ۱۲۵۰۰ منزل روستایی نقشه‌برداری و تاکنون نقشه بیش از ۸۰۰۰ واحد مسکونی روستایی ترسیم و برای تعداد ۲۳۰۰ فقره اعتبارنامه تنظیم شده است که با توجه به حجم پروژه عملیات نقشه برداری اراضی روستایی شهرستان سرخس، این پروژه توسط نقشه برداران حوزه این معاونت با کمک دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) انجام شده است.
وی  در ادامه گفت: بر اساس این طرح آستان قدس رضوی بدون دریافت حق تقدیمی و تنها با پرداخت اجاره بها طی دوره‌های ۱۰ ساله برای منازل روستایی شهرستان سرخس، اعتبارنامه صادر می‌کند.
معاون املاک  آستان قدس رضوی تصریح کرد: مردم روستاهای شهرستان سرخس قادر به پرداخت حقوق موقوفه برای دریافت اعتبارنامه رسمی خود نبودند که در راستای پیشگیری از مهاجرت اهالی روستاها با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی برای عرصه منازل روستایی شهرستان سرخس بدون حق تقدیمی اعتبارنامه رسمی عرصه صادر می‌شود.
رحمتی‌زاده با اشاره به بازخوردهای خوب این طرح اظهار کرد: اهالی روستاهایی که تاکنون موفق به دریافت اعتبارنامه نشده‌اند می‌توانند از طریق مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

منبع: آستان نیوز

  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.