اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن تصمیم آمریکا برای قطع کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا)، مخالفت قاطع خود با این تصمیم آمریکا را اعلام کرد.

اتحادیه عرب تصمیم آمریکا برای قطع کمک به آنروا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «سعید ابو علی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب و رئیس بخش فلسطین و اراضی اشغالی عربی در اتحادیه عرب امروز شنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای قطع کمک به آنروا، تأکید کرد که آمریکا حق لغو آنروا را که با تصمیم سازمان ملل تشکیل شده است، ندارد.

ابوعلی افزود که آنروا بر اساس قطعنامه شماره ۳۰۲ سال ۱۹۴۹ مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد و در این قطعنامه بر ضرورت خدمات‌رسانی آنروا به همه آوارگان فلسطینی در تمامی زمینه‌ها تا زمان حل قضیه آوارگان بر اساس حق بازگشت آوارگان فلسطینی، تأکید شده است.

وی گفت که این تصمیم آمریکا بر خلاف قانون بین‌المللی و قطعنامه سازمان ملل است و شانه خالی کردن دولت آمریکا از تعهدات خود نباید بر تعهدات مجامع بین‌المللی در قبال قضیه آوارگان فلسطینی و وفاداری به تعهدات آنها تأثیر گذارد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، معاون دبیر کل اتحادیه عرب همچنین جامعه جهانی را به مقابله با این تصمیم آمریکا فراخواند.

وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد تمامی کمک‌های مالی آنروا را قطع می‌کند. «نبیل ابو ردینه » سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطینی در گفت‌وگویی با خبرگزاری «رویترز»، این اقدام آمریکا را «حمله‌ای وقیحانه» به مردم فلسطین توصیف کرد .

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان هم گفت این تصمیم آمریکا ابدا منجر به از هم پاشیدن آنروا و به حاشیه راندن مسأله آوارگان نخواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.