کریس رونالدو در دو بازی در لیگ ایتالیا با لباس یوونتوس گلی نزده و همین موضوع باعث شده بعضی از افراد به سخت بودن گل زدن در لیگ ایتالیا اشاره کنند؛ اما آیا این موضوع درست است؟

گلزنی در لیگ ایتالیا سخت تراست یا اسپانیا؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، در رقابت‎های لیگ فوتبال ایتالیا تیم فوتبال یوونتوس دو بازی انجام داده که کریس رونالدو را هم در ترکیب داشته و او گلی برایشان نزده است. پس چه خبر است؟ او هنوز هماهنگ نشده؟ موتور گلزنی‎اش روشن نشده؟ شاید هم در سری آ همان طور که از قدیم می‎گفتند گل زدن واقعا سخت‎تر از لیگ‎های دیگر است.

بیایید لیگ ایتالیا را با اسپانیا مقایسه کنیم. در ۵ سال اخیر در هر دو لیگ ۱۹۰۰ بازی انجام شده، ۵۲۳۹ گل در لالیگا و ۵۱۸۲ گل در سری آ زده شده است، یعنی در اسپانیا تنها ۵۷ گل بیشتر زده شده است. همچنین در این مدت در سری آ میانگین گل زده در هر بازی ۲.۷۲ بوده و در لالیگا ۲.۷۵.

اما آمار می‎گوید در ۵ سال اخیر مجموع گل‎های آقای گل‎های لیگ ایتالیا ۱۳۸ گل و لیگ اسپانیا ۱۹۰ گل بوده است. از طرفی هرگز آقای گل ایتالیا بیشتر از آقای گل اسپانیا گل نزده، تنها یک بار آن هم در فصل ۱۶-۲۰۱۵ آقای گل ایتالیا توانسته بیش از ۳۰ گل بزند و در آن زمان گونسالو ایگواین بوده که ۳۶ گل زده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.