نظارت بیشتر بر تئاترهای در حال اجرا در مشهد و مقابله با فعالیت هایی که هدفشان قداست زدایی از مشهد و تضعیف فرهنگ زیارت است از موضوعاتی بود که در جلسه شورای فرهنگ عمومی مورد تاکید قرار گرفت .

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی/تاکید بر همکاری آستان قدس رضوی برای ارتقا فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی

به گزارش قدس آنلاین، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که میهمان ویژه این جلسه بود گفت: وزارت ارشاد با همکاری آستان قدس رضوی تلاش می‌کند فرهنگ زیارت و گردشگری مذهبی را در مشهد ارتقا دهد.

موالی زاده افزود: در ۱۵ سرفصل برنامه هایی که شوراهای فرهنگ عمومی استان ها و شهرستان ها باید به آن توجه کنند تدوین شده است که ترویج فرهنگ کار و تلاش و کار جمعی اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالای ایرانی از جمله مباحثی است که باید در شوراهای فرهنگ عمومی مطرح و درباره آن گفتگو شود.
وی گفت: توجه به سرمایه های اجتماعی مانند مسئولیت پذیری، نظم و انضباط اجتماعی پوشش و حجاب، زنان و خانواده و نشاط اجتماعی نیز از دیگر مباحث مهم کشور است که برای نهادینه کردن آن باید در شورای فرهنگ عمومی استان ها و شهرستان ها برنامه ریزی شود .
رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: شبهه افکنی در بحث زیارت زائران عراقی توطئه دشمن است و در شورای فرهنگ عمومی با تقویت روحیه همبستگی کار جمعی و مشارکت عمومی برای حل مشکلات مردم باید تلاش کرد .
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هم در این جلسه گفت: دستگاههای امنیتی و انتظامی استان باید با مظاهر فساد در مشهد برخورد کنند چرا که دشمنان می‌خواهند ماهیت زیارتی شهر مقدس مشهد را به ماهیت تفریحی تغییر دهند.
آیت الله علم الهدی از شورای فرهنگ عمومی استان خواست در کارگروهی ویژه به موضوع تقدس زدایی از مشهد و فرهنگ زیارت توجه کند .
امام جمعه مشهد پیگیری تخلفات احتمالی در اجرای برخی تئاتر ها در مشهد را نیز خواستار شد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی استان صبح امروز برگزار شد و از شهریور پارسال تا کنون 10 جلسه شورا برگزار شده است.

منبع:صدا و سیما

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.