وزیر خارجه روسیه روز شنبه از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورش انتقاد کرده و گفته این تدابیر تنبیهی نتیجه معکوس می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفته تحریم‌های آمریکا علیه روسیه نتیجه معکوس می‌دهند اما مسکو آماده گفت‌وگو با آمریکا، در صورت آمادگی این کشور برای رایزنی بر اساس احترام متقابل است. 

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از لاوروف نوشت: «برای چندمین بار بر این نکته تأکید می‌کنیم که افزایش دائم فشار تحریم‌ها در غیاب واقعیت‌هایی که آنها را توجیه کند، نتیجه معکوس می‌دهد و روابط را به بن‌بست می‌کشاند.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «هر موقع شریکان ما آماده گفت‌وگو بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع دوجانبه باشند، ما همیشه آماده گفت‌وگو هستیم.»

وزارت امور خارجه آمریکا در جدیدترین دور تحریم‌ها علیه روسیه با متهم کردن مسکو به نقش‌آفرینی در حادثه مسمویت مامور سابق اطلاعات شوروی سابق سرگی اسکرپال و دخترش در بریتانیا تحریم هایی علیه روسیه وضع کرد. 

اسکرپال و دخترش چهارم مارس گذشته (13 اسفند 1936) به صورت بیهوش روی نیمکتی در پارک شهر سالزبری انگلیس پیدا و به بیمارستان منتقل شده بودند.

گرچه آن‌ها پس از چند هفته بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند، اما این حادثه موجب ایجاد تنش جدی در روابط میان روسیه با انگلیس و اتحادیه اروپا شد.

لندن در آن زمان 23 دیپلمات روس را اخراج کرد. آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا هم شماری از دیپلمات‌های روسیه را اخراج کردند. مسکو هرگونه دخالت در این حادثه را رد و انگلیس را به تخریب عامدانه روابط دو کشور متهم کرده است.

وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه همزمان با تلاش‌های ماه‌های گذشته دولت آمریکا برای بهبود روابط میان دو کشور صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.