نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد که حدود نیمی از مردم آمریکا در تأمین نیازهای اساسی خود دچار مشکل هستند و یک‌چهارم مردم این کشور هم امنیت غذایی ندارند.

نیمی از آمریکایی‌ها در تأمین نیازهای اساسی معیشتی مشکل دارند/یک‌چهارم امنیت غذایی ندارند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین ، گزارشی اخیراً منتشر شد که نشان می‌دهد تقریباً نیمی از آمریکا در پرداخت هزینه‌های ابتدایی مانند غذا و مسکن مشکل دارند.

بر اساس تحقیقات مؤسسه «اربن اینستیتو» که از ۷۵۰۰ نفر بزرگسال تحقیق به‌عمل آمد، حدود ۴۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله اعلام کردند که نوعی از دشواری و سختی را سال گذشته تجربه کردند.

مایکل کارپمن، یک کارشناس در مؤسسه اربن و یکی از مؤلفان تحقیق مزبور، می‌گوید: قطعاً عجیب است که این‌همه مردم در تأمین نیازهای اساسی خود مشکل دارند.

وی افزود: آنچه ما یافتیم این است که شمار زیادی از مردم باید بخش عمده درآمد خود را صرف هزینه‌های ثابت مانند اجاره‌بها و بهداشت و درمان کنند. اگر آنها با هزینه‌ای عمده و غیرمنتظره مواجه شوند، نمی‌توانند از عهده آن برآیند.

لس‌آنجلس تایمز نوشت: آمار و ارقام زمانی که عمیق‌تر می‌شوید، مشکل‌سازتر می‌شوند. بیش از ۳۵ درصد خانواده‌هایی که دست‌کم یک فرد بزرگسال شاغل را دارند، گفتند که سال گذشته در تأمین حداقل نیمی از نیازهای اساسی مشکل داشته‌اند.

این گزارش افزود: تقریباً یک‌چهارم آمریکایی‌ها ناامنی غذایی را تجربه کردند، که به‌مفهوم این است که آنها نمی‌دانستند که اگر گرسنه شوند، غذایی را برای خوردن خواهند داشت یا نه. 

بر اساس این گزارش، ۱۸ درصد هم در پرداخت صورت‌حساب‌های درمانی با معضل روبه‌رو بوده‌اند و درصد مشابهی هم اعلام کردند به‌دلیل نداشتن بضاعت مالی، به‌دنبال مداوا و درمان نرفته‌اند. بیش از ۱۰ درصد آمریکایی‌ها هم نتوانسته‌اند اجاره خانه یا اقساط وام خود را پرداخت کنند. ۱۳ درصد هم نتوانسته‌اند قبوض مصرفی خود را پرداخت کنند.

لس‌آنجلس تایمز نوشت: در حالی که اکثر این مشکلات اقتصادی بیشتر میان اقشار کم‌درآمد بود، گزارش مؤسسه اربن نوشت که بسیاری از خانواده‌های سطح متوسط نیز در پرداخت صورت‌حساب‌های خود مشکل داشته‌اند.

کارپمن گفت: حدود ۲۰ درصد قشر متوسط عمدتاً در حوزه [هزینه‌های] بهداشت و درمان مشکل دارند، این بدین معناست که یک خانواده سه‌نفره که در سال درآمد ۸۰ هزار دلاری دارد، یا یک فرد مجرد که درآمد ۵۰ هزار دلاری دارد، ممکن است زندگی بخور و نمیر داشته باشد و یک هزینه درمانی می‌تواند او را نابود کند.

این گزارش نوشت که «بسیاری از کارگران آمریکایی جا مانده‌اند».

در این گزارش به‌نقل از یک نظرسنجی سی‌ان‌بی‌سی آمده است که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند که آنها تغییری را در قبوض خود ندیده‌اند.

بر اساس بررسی مرکز تحقیاتی «پیو»، اگر شما تورم را محاسبه کنید، الآن قدرت خرید یک آمریکایی معمولی به‌اندازه‌ای است که ۴۰ سال قبل وجود داشت.

لس‌آنجلس تایمز نوشت: بهانه‌ای وجود ندارد که میلیون‌ها نفر مردم شاغل در ثروتمندترین کشور در تاریخ جهان، در تأمین غذا یا داشتن سقفی بالای سرشان ناتوان باشند. توضیح منطقی هم وجود ندارد که میلیون‌ها نفر تحت پوشش درمانی و بهداشتی نباشند یا در زمان مشکلات جدی پزشکی، با مشکل مالی مواجه باشند.

این گزارش افزود: اینها نشانه جامعه‌ای هستند که مسیر خود را گم کرده است که در آن رفاه اقلیت نسبی اولویت بیشتری از رفاه اکثریت وسیع دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.