مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۱۱۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی تحویل شده است.

تحویل ۱۱۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری با موضوع «آئین واگذاری همزمان ۱۵۷۳ واحد مسکونی به معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور» که در اداره بهزیستی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۹۷، ۱۱۸ پروژه مسکن با ارزش ریالی ۱۶ میلیارد ریال تحویل مددجویان شده است، از این میزان ۴۹ واحد مسکونی تحویل به مددجویان دارای دو معلول و بیشتر شده و ۶۹ واحد دیگر به مددجویان عادی، تحویل داده شده است. نکته مهم این است موضوع تحویل مسکن به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی که دارای معلول هستند از سال ۱۳۹۴ طرح شد و در این مدت ۸۲۱ واحد مسکونی به خانواده‌هایی که حداقل دو عضو معلول دارند با اعتبار ۱۴۸ میلیارد ریال تحویل داده‌ شده است.

  وی افزود: تعداد کل مسکن‌هایی که در سال گذشته تحویل مددجویان شده ۳۰۳ واحد با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال بوده است. مسکن‌های تحویل داده شده به خانواده‌های دارای دو معلول از سال ۱۳۸۴ تاکنون، ۵۲۱ واحد بوده است. نکته دیگر این است که از  سال ۱۳۸۹، تاکنون ۴۲۹۱ واحد به مددجویان عادی تحویل داده‌ایم.

پوریوسف با اشاره به میزان اعتبارهایی که برای ساخت مسکن مددجویان اختصاص داده می‌شود، توضیح داد: اعتبار ۳۰ میلیون تومان پول به خانواده‌های دارای دو معلول در شهر و در روستاها ۱۸ میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود. این اعتبار از طریق بهزیستی، نیکوکاران مسکن‌ساز، بنیاد مسکن، بنیاد جانبازان تأمین می‌شود. همچنین وام مسکن به این خانواده‌ها با ۴ درصد سود تحویل داده می‌شود.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه «طرح تحویل مسکن به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی از دولت یازدهم در وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی آغاز شد» اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۸۰۰ خانوار، پشت نوبت دریافت مسکن در شهرها و روستاهای استان هستند. نکته دیگر در حوزه مسکن، طرح ابتکاری استان در زمینه مسکن است

وی تصریح کرد: ما در این طرح، با همکاری آستان قدس و قرارگاه سپاه ثامن در شهرهای مرزی قرارداد مشترکی را امضا کردیم که تعداد ۱۸ واحد از این مجموعه در مناطق روستایی مرزی، آماده افتتاح است و تا دو هفته آینده افتتاح خواهند شد. اعتبار این طرح، ۶ میلیارد تومان بوده که آستان قدس و سپاه پرداخت است. از سویی دیگر حق انشعاب برق و گاز به صورت رایگان برای خانواده‌های دارای معلول درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.