چابهار- مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در راستای تسهیل ترانزیت کالاهای کشور افغانستان از طریق بندر چابهار با مدیر عامل منطقه ویژه دوغارون و مدیر کل سرمایه گذاری و روابط بین الملل استانداری خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

ترسیم افق کاری و اهتمام به پایداری تجارت همه جانبه در راستای موافقتنامه چابهار
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشستی که در مشهد مقدس و با حضور مدیر عامل منطقه ویژه دوغارون و مدیر کل روابط بین الملل استانداری خراسان رضوی برگزار گردید اظهار داشت: ساخت و توسعه بندر چابهار در قالب ۵ فاز و با رویکرد ایجاد امکان دسترسی برای کشورهای همسایه محصور در خشکی به آبهای آزاد و به عنوان سوپاپ اطمینان بنادر کشور در دستور کار دولت قرار گرفت که با افتتاح و بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سال گذشته ظرفیت این بندر به ۸ و نیم میلیون تن ارتقا یافت.
بهروز آقایی افزود: با بازاریابی های صورت پذیرفته شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصد کالاهای وارده به بندر چابهار از بنادر مبدأ بصورت مستقیم بودیم که فرآیند تخلیه و خروج این کالاها در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرفت.
آقایی گفت: مولفه های زمان و هزینه دو رکن اساسی برای تجار و صاحبان کالا می باشد که با اختصاص مشوق های ویژه بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی، عدم انتظار نوبت تخلیه و بارگیری کشتی ها و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن این حوزه، توجه تجار را به این بندر معطوف نموده است.
وی افزود: در حال حاضر بندر چابهار با درافت ۱۶/۵- متر می تواند پذیرای کشتی های سایز بزرگ در تمامی فصول بوده که استفاده از این نوع شناورها نیز سبب کاهش هزینه های وارد بر کالا در حمل و نقل دریایی می باشد که این مهم می تواند رقابت پذیری نسبت به سایر بنادر کشور و منطقه ایجاد نماید.
در این نشست مدیر عامل منطقه ویژه دوغارن ضمن تحسین زیرساختهای ایجاد شده در بندر چابهار به تشریح ظرفیتها و پتانسیل های منطقه ویژه دوغارون پرداخت و رفع مشکلات و تسهیل انتقال کالا فی مابین ایران و افغانستان را خواستار شد.
فرامرز سلطانی تصریح کرد: باید تمامی تجار، بازرگانان و مسئولین دو کشور در جهت ایجاد و پایداری تجارت همه جانبه و ترسیم افق کاری در راستای توافق نامه چابهار اهتمام ورزند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.