رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بریتانیا بدنبال حفظ برجام و پیگیری دغدغه های خودش در مواجه با ایران است.

دلایل زیادی برای بی‌اعتمادی به انگلیس و اروپا وجود دارد/ بریتانیا بدنبال پیگیری دغدغه‌های خودش در مواجه با ایران است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشهدر خصوص برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس، گفت: باید اذعان کرد انگلیسی ها مناسبات سنتی در غرب آسیا خصوصا با ایران داشته اند و معمولا تلاش کرده اند در حوزه های سیاسی مختلف حضور داشتند باشند که توافقنامه برجام نمونه آن محسوب می شود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید فراموش کرد که انگلیسی خودشان را نماینده اتحادیه اروپا  نمی دانند زیرا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در دستورکار این کشور قرار گرفته است.

بریتانیا بدنبال حفظ برجام و پیگیری دغدغه های خودش در مواجه با ایران است

وی ادامه داد: باید اذعان کرد بر این اساس انگلیسی ها تلاش می کنند شرایط متعادلی در توافقنامه برجام شکل بگیرد تا علاوه بر اینکه برجام حفظ شود، بتوانند از این طریق زمینه اجرایی شدن پرونده های تازه در قبال ایران و همچنین دغدغه های منطقه ای خودشان را فراهم کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته باید اذعان کرد در این خصوص مسئولان کشورمان خیلی حساس هستند زیرا در مواجه با  توافقنامه برجام با کارشکنی های زیادی روبرو شده ایم.

دلایل زیادی برای بی اعتمادی به انگلیس و اروپا وجود دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هنوز دلایل زیادی وجود دارد که ایرانی ها اعتماد لازم در مقابل اقدامات عملی اروپایی ها نسبت به توافقنامه برجام  نداشته باشند، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم این مهم در خصوص انگلیسی ها که ارتباط نزدیکی با آمریکا دارند را نیز کاملا صدق می کند؛ این ارتباط تا حدی نزدیک است که حتی ترامپ آنها را تشویق به جدا شدن از اتحادیه اروپا می کند.

 صبح روز شنبه دهم شهریورماه با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب و آسیا و شمال آفریقا دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس برگزار شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.